Kuba Smrž o závodech ve Valencii

vydáno 13. 4. 2010, text TZ, foto RZ

Kuba Smrž se letos konečně dvakrát trefil, a do „desítky“. Navíc pak ještě na závodišti, jež nepatří zrovna mezi jeho oblíbené – španělská Valencie.

Jak se zdá, náprava věcí předešlých přišla tedy stále ještě včas, myšleno s ohledem na letošní výsledky a taky s ohledem na to, kolik že nám závodů a hlavně na jakých tratích v letošním seriálu MS superbiků ještě zbývá. Valencie, jak již bylo předesláno, nepatří mezi zrovna oblíbené tratě českého superbikera, a tak lze dvě desáté příčky, navíc právě s ohledem na předešlé tři nuly v bodové tabulce, brát jako pozitivní krok vpřed. Doufejme, tedy že cesta za nápravou a za vyššími cíli začala právě na Pyrenejském poloostrově.
 
Jakub Smrž: „Konečně jsem dojel oba závody, což jsem potřeboval nejen kvůli sobě, ale i kvůli týmu. Ve Valencii jsme začali se spoustou změn, v první řadě s jinou spojkou, a od pátku jsme pracovali na přípravě pro samotný závod. Celý víkend jsme jezdili s plnou nádrží a například za oba páteční tréninky jsme použili jen dvě sady pneumatik. I tak jsem se celý víkend pohyboval na předních pozicích, i když Valencie není zrovna moje oblíbená trať. Tentokrát se nepovedlo superpole, kdy jsem měl v SP2 rozjeté velmi dobré kolo, které by mi lehce stačilo na postup mezi finálovou osmičku. Bohužel jsem však v poslední sekci potkal Byrna, a tím hodně ztratil. Takže jsem musel pro novou gumu a hned v prvním měřeném kole jsem pak ke vší smůle padnul. Avšak i ve warm upu jsem zajížděl rychlé a stabilní časy, což bylo pro závod dobré znamení. V první jízdě jsem měl dobrý start, ale pak jsem se zasekl za Sykesem a dlouho se přes něj nemohl dostat. Nepovedlo se nám ideálně nastavit kontrolu trakce a vzhledem k vysoké teplotě asfaltu a klouzající zadní gumě mi kontrola trakce na výjezdech ubírala skoro 40 % výkonu, takže jsem tím hodně ztrácel na výjezdech. V cíli z toho bylo celkem slušné 10. místo, navíc do druhé jízdy jsme změnili právě nastavení kontroly trakce. Druhý start byl také celkem dobrý a hlavně první dvě zatáčky se mi povedly a od začátku jsem se pohyboval ve skupině zhruba okolo 10. místa. Pak byl bohužel závod zastaven kvůli pádu na cílové rovině, přičemž to dokonce odnesla i má cedule na ukazování časů. Restart se jel na 20 kol a časy se sčítaly. Opět jsem měl dobrý start a úvodní kolo a celý závod jsem jel ve skupině, která bojovala o 6. místo. V součtu časů jsem byl na 10. místě, přede mnou i za mnou byl velký rozestup, takže nemělo cenu nic riskovat. S víkendem jsem spokojen, hlavně s ohledem na to, že jsem dojel obě jízdy v top 10, ale také z důvodu, že se nám podařilo učinit velký krok dopředu, co se týče startů a úvodních kol. Nyní jedeme v Assenu, kde jsem loni stál na stupních vítězů a i letos udělám vše pro to, abych to zopakoval.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...