Jakub Smrž o Anglii
vydáno 20. 9. 2008, text Petr Štola, foto RZ
Jakub Smrž bojuje ve Vallelunze o další body do WSBK, několika slovy se však vrátil na své dva závody v Anglii.
“Na závod v Brands Hatch se mi nebude dobře vzpomínat,“ vzpomíná Jakub Smrž na první z náročných okruhů, které ho při jeho stáži na britských ostrovech čekaly. “Po prvním volném tréninku u mě nepanovala zrovna dobrá nálada a v pořadí jsem se nevešel do prvních dvaceti, tak jsme měli co napravovat. V mokrém superpoli jsem to risknul a jako první vyjel na suchých gumách. Několikrát jsem vylepšil čas a dostal se tak premiérově do první řady. Start se mi povedl, ale v první zatáčce jsem měl kolizi s Neukirchnerem. Do druhé jízdy jsem si gumu volil sám, ale při odjezdu do zahřívacího kola jsem zjistil, že spojka není tak, jak mi vyhovuje. A navíc start byl naprosto tragický. Po soubojích s Lavillou a Fabriziem se mi před koncem ještě povedlo předjet Baylisse, kterého zradila motorka a tak z toho bylo znova 9. místo. Brands Hatch mi tedy dalo jeden krásný zážitek, aby to v zápětí vykompenzovalo něčím moc krutým. Po tragické nehodě nám „Černá paní“ z našich řad vzala kolegu, kamaráda, velice rychlého a především nadějného Brita Craiga Jonese. Bohužel se to stává. Ona si však vždy vybírá ty, co si to nejméně zaslouží.“
Po závodech na okruhu Brands Hatch se celý superbikový cirkus přestěhoval na okruh Donington Park, kde se bojovalo o další světové body. “Závod v Donington Parku se nesl v duchu památky na tragickou nehodu. Jen málo bylo motocyklů, na kterých by jste nenašli startovní číslo 18, jako projev sounáležitosti s tím, co se stalo před pár týdny,“ pokračuje Kuba Smrž. “Po kvalifikaci jsem byl 14. Po pravdě řečeno, snad už si ani nepamatuji, kdy v Doningtonu nepršelo. A tento víkend to byl opravdový extrém. Znova jsme jeli mokré superpole, ale tentokráte jsem se nedokázal posunout a tak mi na startu patřila až šestnáctá příčka. Rozhodující je však stejně závod a do toho se mi podařil jak start, tak i úvodní kolo. Snad jako jediný jsem zvolil přední gumu, která měla mokrý profil, což bylo výhodou ze začátku, s přibývajícím časem však začala klouzat. Držel jsem za svými zády i za těchto podmínek několik velmi silných jezdců a přerušení přišlo právě v čas. Opakovaný start byl z osmého místa horší než ten první, ale zbývající část závodu byla o to zajímavější. Trošku mne mrzelo, že byl závod znova zastaven jen pár kol před koncem, protože jsem skupinku přede mnou dojel a držel s nimi krok. I tak jsem však mohl být já i tým spokojený s šestý místem v cíli, které nás motivovalo do druhé jízdy, na kterou jsem se těšil. Hned v úvodních kolech jsem však zjistil, že mi servismani, co spravují mou helmu, dali plexi, které se prostě mlžilo a voda z něj neodtékala tak, jak by měla, což narušovalo rytmus mojí jízdy. Za těchto podmínek nebylo možné více než 12. místo v cíli, což znamenalo bodové přiblížení v tabulce k soupe��ům.“
Kuba Smrž se také vrátil ke svému technickému personálu. Každý z nás totiž vidí, že jezdí privátní Ducati, ovšem již jen hrstka vyvolených ví, že o Kubovu Ducati se stará trojice naprosto výjimečných lidí, kteří nejenže stáli u zrodu 1098, ale kteří dlouhé roky pracovali v továrny Ducati a jejím závodním oddělení na strojích pro WSBK i pro MotoGP.
„Rád bych předeslal, že jsem velice spokojen s prací týmu a i přes velice zajímavé nabídky nelituji rozhodnutí pokračovat s týmem Guandalini Racing i v roce 2009,“ říká Jakub Smrž nejprve na adresu svého prodloužení smlouvy s týmem pana Guandaliniho. “Letošní sezónu jsme pojali více méně "studijně", abychom odstranili všechny chyby a nedostatky, které nás provázejí (především mé jezdecké). Technický ředitel týmu dlouhá léta působil v továrním týmu Ducati, šéfmechanik do letoška v Ducati Corse pracoval a jezdil s vývojovým týmem nejen na motocyklu pro MotoGP, ale i tohoto superbiku. A inženýr přes elektroniku, který k nám přišel v Brně, je jeden z těch, jenž u všech motocyklů Ducati, jak pro MotoGP, tak i 1098 vytvořili veškerou elektroniku (kontrolu trakce apod.). Nemohl jsem si tedy přát lepší tým, s lepší atmosférou.“
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...