Haga ztratil v Německu vedení

vydáno 10. 9. 2009, text Jiří Nykodým, foto Ducati

Hagova letošní smůla se nezastavila ani během závodů v Německu, když jej v druhém závodě sestřelil Jonathan Rea.

Závody v Německu jezdcům továrního týmu Ducati Xerox nevyšly podle představ. Japonec Noriyuki Haga prohrál v prvním závodě boj o vítězství se svým největším rivalem v boji o titul - Američanem Benem Spiesem na Yamaze. V druhém závodě potkala Noriho opět smůla, když jej srazil k zemi Brit Jonathan Rea na Hondě a to pro Hagu znamenalo definitivní konec v závodě a zároveň ztrátu prvního místa v tabulce průběžného hodnocení šampionátu. Haga tak po závodech na Nürburgringu ztrácí 18 bodů na prvního Spiese.
 
Spokojený nebyl ani druhý jezdec týmu Ital Michel Fabrizio, kterého neustále trápily problémy s nastavením motorky a nebyl tak schopný dosáhnout na výsledky, které si představoval. Fabrizio si udržel svoji třetí pozici v šampionátu se ztrátou 75 bodů na prvního.
 
Noriyuki Haga: „V prvním závodě mě Ben po deseti kolech předjel, od té doby jsem dělal vše, co bylo v mých silách, abych se ho udržel. Zkoušel jsem ho i předjet, na některých místech jsem byl hodně blízko, ale bohužel jsem se musel spokojit s druhým místem. Nemám z tohto výsledku moc velkou radost, chtěl jsem vyhrát. Před druhým závodem jsme udělali nějaké změny na podvozku a já měl lepší pocit ze zadku motorky. Myslím si, že bychom měli výhodu na konci závodu, ale bohužel jsem se tak daleko nedostal. Hned jak jsem odstartoval, snažil jsem se tlačit na Checu, ale najednou tam přijel velmi rychle Rea a srazil mě. Nebyla tam žádná šance s tím něco udělat, motorka mi už ani nešla nastartovat. Jsem hodně naštvaný, protože tohle se mi stalo už podruhé. Jediná pozitivní věc je, že jsem se nezranil.“
 
Michel Fabrizio: „Co mohu říct? Víkend nám vůbec nevyšel podle plánu. V první jízdě jsem měl problémy s gripem na zadním kole. Po závodě objevili technici závadu na převodovce, což znamenalo, že jsem musel do druhého závodu odstartovat na záložní motorce. Bohužel na druhém motocyklu nepodával motor takový výkon jako na prvním. Ztrácel jsem hodně při akceleraci ze zatáček, a bylo tak téměř nemožné dostat se ke skupině, která jela přede mnou. Doufejme, že v Imole se nám bude dařit lépe.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...