Biaggi ohromen kompaktností RSV4

vydáno 19. 12. 2008, text Jiří Nykodým, foto Aprilia

Max Biaggi má za sebou již několik testů nové čtyřválcové Aprilie a je velice spokojený s její ovladatelností.

Italského korzára, jak se také říká Maxi Biaggimu z Říma, čeká již třetí sezona v mistrovství světa superbiků. Biaggi stihl během své superbikové kariéry vystřídat dva rozdílné stroje. Do šampionátu naskočil na litrové Suzuki GSX-R1000, letošní sezonu absolvoval na italském dvouválci od Ducati o objemu 1200 cm3 a v příští sezoně je pro Biaggiho připravena zbrusu nová Aprilia RSV 4, která používá čtyřválcový motor do V, s úhlem válců 65° a objemem 1000 cm3.
 
Biaggi po  několika uplynulých testech stále říká, že je ještě třeba na motocyklu dále pracovat. Přesto byl však v posledním letošním testu v Kyalami  jen pouhou jednu sekundu za nejrychlejším jezdcem. To nám dokazuje, že Aprilia bude velmi silným týmem v příští sezoně WSBK.
 
„Motorka je menší a kratší, než byly ostatní superbikové motorky, na kterých jsem zatím závodil. Díky těmto vlastnostem je o hodně jednodušší přenášet váhu. Je těžké potvrdit to, jak někteří lidé říkají, že tato motorka má blíž prototypu MotoGP než superbiku. Letos jsem závodil na dvouválci, předchozí sezonu na čtyřválci a tento motor se chová zase úplně jinak. Ale myslím si, že tento motocykl je přesně na rozhraní jízdních vlastností superbiků a MotoGP,“ okomentoval svoje dojmy z RSV 4 Biaggi.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...