Krosové Husky 2017: s kontrolou trakce

vydáno 13. 5. 2016, text Jan Rameš, foto Husqvarna

Švédská značka představila své nové motokrosové modely TC a FC pro rok 2017. Šestice strojů, rozdělených půl na půl mezi dvoutakty a čtyřtakty, rozhodně nepřichází jenom s jinými polepy.

Co nás napřesrok čeká za změny? Bude jich docela dost. Tou nejzásadnější je použití přední vzduchové vidlice WP AER 48, uchycené v brýlích frézovaných na CNC.

Dvoudobé modely tvoří juniorská TC 85 a dospělácké TC 125 a 250. A právě dvěpade je pro sezónu 2017 úplně nová, resp. její kapalinou chlazený jednoválec. Ten je menší, nižší a lehčí, výrobce udává i lepší centralizaci hmotnosti a hlavně výrazně nižší vibrace. Ty u dvoutaktů bývají otravné, teď byste však v sedle měli vydržet podstatně déle.

Čtyřdobé modely, do nichž patří FC 250, 350 a 450, se potom chtějí stát nejlepšími kroskami všech dob. Husqvarna je uvádí mottem "The Future Is Now", jako že budoucnost je tady. Přepínání map na řídítku? Známe. Launch control pro efektivnější rozjezdy? Nic nového pod sluncem. Čím jsou však nové čtyřtakty od Husky revoluční, je systém kontroly trakce. Řídicí jednotka analyzuje míru natočení plynové rukojeti a nenadálé výkyvy otáček a podle toho zasahuje.

Jak to funguje v praxi, se dozvíte již brzdy - naši redaktoři totiž už nové krosové Husqvarny 2017 otestovali a na jejich dojmy se můžete těšit v ČMN číslo 12, které vycházejí ve čtvrtek 9. června!



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • iCMN dostane nový kabát
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek na českém trhu 2020
  • Upoutávka Motorbike 12/2019

Kam dál

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western