Honda inovovala bestseller PCX

vydáno 5. 4. 2018, text Jan Rameš, Honda, foto Honda

V Česku dlouhodobě vládne prodejním hitparádám, v Evropě se ho od roku 2010 prodalo přes 140 000 kusů. Model PCX byl pro Hondu trefou do černého a dnes japonská značka odtajnila embargo na model 2018.

Poslední modernizace PCX proběhla v sezoně 2015, a tak už bylo na čase trochu omladit křivky. Ne snad že by stávající generace vypadala zastarale, ale prostě už byla trochu okoukaná.

Zadní světlo tvoří dva pásy LED diod
Blinkry jsou nenápadně schované do poziček a vidíte je, až když se rozsvítí
Nové ráfky jsou širší a mají více paprsků. Přední kolo dostalo ABS

Nový model bude určitě ze všech dosavadních generací budit největší vášně, co se vzhledu týče. Designéři se totiž pořádně rozparádili na přední části, kde je hlavní LED světlomet doplněn o vrchní, dozadu protažené pozičky, jež jsou nenápadně zakončené blinkry. A rozdělené zadní světlo také nevypadá úplně standardně. Pořád je to typické PCX, ale tak nějak už to není ten nenápadný služebníček v koutě. Nepřehlédnete ani ráfky, které dostaly osm tlustších paprsků namísto pěti slabých dvojitých.

Tenhle čumák bude budit vášně!

Trochu jiné to bude i na palubě. Ručičkový tachometr byl nahrazen digitálním, celý přístrojový panel má nově inverzní zobrazení a působí takovým sofistikovanějším dojmem. Vylepšené jsou také úložné prostory, podsedlák má o litr větší objem (nově 28, integrálku sem dostanete v pohodě), schránka vlevo pod řídítky má větší víko a uvnitř 12V zásuvku. Nová kapotáž má prodloužené podlážky směrem dopředu, takže si nohy nyní budou moci natáhnout i vyšší postavy.

Chromovaný držák řídítek je typickým znakem všech generací PCX
Schránka pod řídítky má větší vstupní otvor
Pod sedlo toho dostanete víc

Nečekaně velké změny se udály na technice. Díky zásahům na sacím traktu (větší airbox i průměr klapky) stoupl výkon dvouventilového jednoválce eSP z 8,6 na 9 kW, maximum krouťáku se sice snížilo z 12 na 11,8 Nm (čili skoro nic), ale při otáčkách o tisícovku nižších. V kombinaci s novým variátorem to znamená zachování skvělé akcelerace z místa a výraznější odšťuch ve středních a vyšších otáčkách. Spotřeba zůstala na hranici 2,1 l/100 km, při použití systému Idling Stop (neboli start-stop, kdy při stání na místě dochází k vypínání motoru) půjde určitě ještě o chloupek stlačit.

Analog byl nahrazen digitálem s inverzním zobrazením

Ještě větší a nebojíme se říci, že zásadní změny najdeme na podvozku. Jednoduchý trubkový rám byl nahrazen dvojitým, poprvé byl u skútru Honda hlavní ocelový nosník kapotáže nahrazen plastovým, což ušetřilo nějaké to kilo. Nový model ve finále váží pouze o dvě kila víc než ten předchozí (rovných 130), a to včetně jednokanálového systému ABS, který zasahuje na předním kole (vzadu je pořád mechanicky ovládaný buben, tam toho s ABS moc nevymyslíte). Změnilo se uchycení zadních tlumičů, které je posunuto více dozadu, a jejich pružiny nyní mají tři namísto dvou druhů vinutí, což má zajistit lepší komfort jízdy. A také se změnila kola - 14palcové ráfky jsou lehčí, ale obouvají nově širší pneumatiky. Doposud mělo PCX gumy v kombinaci 90 a 100, nový model má 100 a 120. Jsme zvědavi, jestli tím neutrpí pověstná lehkonohost tohoto modelu, Honda naopak slibuje lepší ovladatelnost a díky menším deformacím plášťů také nižší spotřebu paliva.

Nové PCX 2018 se bude nabízet ve čtyřech barevných provedeních, matném šedém a třech perleťových - černém, bílém a červeném. První kusy by se na český trh měly dostat již na přelomu května a června. Cenu zatím Honda nezveřejnila, aktuální model je momentálně za akčních 69 900 Kč a my se domníváme, že nárůst ceny modelu 2018 by mohl být do 10 %.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...