Negativní reklama Suzuki v MotoGP

vydáno 16. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto Suzuki

Vedení japonské továrny dobře ví, že problémy s výdrží motorů v MotoGP nebyly dobrou reklamou.

V sezoně 2010 královské kubatury MotoGP měly všechny týmy na celou sezonu k dispozici pouhých šest pohonných jednotek, ale jen Suzuki si musel zažádat u promotéra závodů Grand Prix o výjimku a na osmnáct závodů nakonec použila devět motorů. I vedení japonské továrny si je dobře vědomo toho, že problém s nízkou životností jejich motorů jim ve světě neudělal zrovna dobrou reklamu. Španěl Alvaro Bautista musel použít sedmý motor již během domácího závodu Suzuki v Motegi. Za normálních okolností by sedmý motor znamenal start do závodu z boxové uličky, ale Suzuki dostala výjimku v podobě bonusu tří motorů navíc.

Všem bylo totiž jasné, že kdyby Suzuki musela od závodu v Motegi až do konce sezony startovat z boxové uličky, byla by to velká rána jak pro samotnou továrnu, tak by tento tah uškodil i samotným závodům, když by jezdci Loris Capirossi a Alvaro Bautista měli zaručené poslední dvě místa.

„Změna pravidel naštěstí umožnila Suzuki použít více motorů, než bylo původně dovoleno, což pro nás byla určitá záchrana. Samozřejmě jsme si vědomi toho, že naše problémy s motory v MotoGP znamenaly pro Suzuki negativní reklamu. Je nám líto, že jsme museli použít více motorů, než bylo povolených šest,“ řekl boss Suzuki pan Shinichi Sahara.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...