Bude se u Ducati měnit rám?
vydáno 3. 8. 2011, text Jiří Nykodým, foto Ducati
Vzhledem ke stále špatným výsledkům továrního týmu Ducati v MotoGP a především italské hvězdy Valentina Rossiho se v boloňské továrně začíná pomalu hovořit o návratu ke klasickému hliníkovému rámu. Jen pro připomenutí, Ducati stále jezdí se speciálním karbonovým rámem, který například podle Lorise Capirossiho způsobuje onu "nečitelnost" chování předního kola.
Valentino Rossi se k této otázce vyjádřil velmi stroze a nejistě slovy: "Upřímně, já nevím, protože jsem pouze jezdec a na tuto otázku neznám odpověď. Doufám ale, že někdo u Ducati zná odpověď. Jeden z těchto rámu je správný, já doufám, že používáme ten správný."
Proti karbonovému rámu je zásadně například jezdec satelitního týmu Pramac Ducati Ital Loris Capirossi.
"Podle mého názoru se u Ducati neustále snaží vyrobit motorku odlišnou od ostatních. Už jsme Filippo Preziosiho požádali, aby pro motorku zkonstruoval klasický rám. Největším problémem současné motorky je její tvrdost. Nejdůležitější částí motorky je její střed, kde máme motor, a tam nemůžete změnit chování stroje. Můžete lehce upravit zadek a předek, ale se středovou částí motorky nic neuděláte. Samozřejmě u Ducati už přemýšlí o hliníkovém rámu pro sezonu 2012, protože Valentino na ně vyvíjí velký tlak. To je také důvod, proč jsme už viděli motorku pro sezonu 2012," řekl Capirossi.
Poté veterán závodů MotoGP popsal nevýhody karbonového rámu: "Necítíte vůbec nic. Necítíte pneumatiky ani kontakt s asfaltem. Nevíte, co se děje, nemáte žádnou odezvu od kol a ani nevíte, kde je limit. Snažíte se a myslíte si, že pocit není tak špatný, tak zkusíte ještě o něco více a potom najednou ztratíte přední kolo. To je největší problém této motorky. Když máte problém se zadním kolem, dá se to korigovat kontrolovaným smykem. S předkem ale nemůžete dělat nic."
Ducati přešla na karbonový rám svého motocyklu Desmosedici v roce 2009, předtím požívala od roku 2003 klasický rám z ocelových trubek, který je u Ducati velmi dobře znám i na běžných motocyklech.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...