Kavčák Classic Enduro aneb fandové se zase sjeli do Benešova
vydáno 27. 5. 2009, text Ladislav Krupička, foto KBS
V areálu KBS na Kavčáku-BABA v Benešově se konal již 6. ročník mezinárodního setkání historických soutěžních a terénních motocyklů
Sobota 23. května byla v areaálu Kavčák-BABA vyhrazena majitelům a příznivcům historických a motocyklů enduro a motokros. Letošní ročník byl opět vypsán pro všechny značky soutěžních a terénních motocyků, které byly vyrobeny do roku 1987. Výjimkou byla účast nadšenců startujících na motocyklech Praga, jejichž koncepce vycházela z motocyklů Jawa.
Nostalgie se proháněla po trati...
Prý nejhezčí motocykl: MZ GE 250 z roku 1986 Gerta Roschera
Vzhledem k deštivému počasí, které den a hlavně noc před startem dokonale rozbahnilo celý areál, bylo rozhodnuto, že se pojede pouze jeden cca 4 km dlouhý okruh, který obsahoval všechno - rychlé motokrosové prvky na upravené trati střídaly lesní úseky a nechybělo ani pár endurových zatáček na kluzké trávě. I přes nepřízeň počasí se v areálu KBS sešlo 58 startujících majitelů těchto veteránů z celé ČR a nechyběli opět ani jezdci ze sousedního Německa. V depu bylo nakonec k vidění i několik dalších pěkných exponátů, jejichž majitelé se rozhodli, že své miláčky v blátivém terénu neušpiní… Na startu bylo opět nejvíce motocyklů značky Jawa, následovaly pochopitelně ČZ, ale byly tu i motocykly MZ, Fantic, SWM, KTM, Tatran, Puch a Praga. V depu byly k vidění i další exponáty jako např. ESO a několik hodně starých soutěžních Jaw.
K Jawě samozřejmě patří i patřičný dres
Srazu se kromě startujících účastníků zúčastnilo i několik legend československého soutěžního a kros motocyklového sportu. Do nově vytvořeného Benešovského areálu pro motocyklový terénní sport se přijely podívat legendy tohoto sportu jako Ing. Jan Křivka, Josef Fojtík, Jiří Císař, Bohumil Poslední a další.
Je to paráda, prožít si zase tu "klasickou" atmosféru
Ing. Jan Křivka se přišel také podívat - přestože musí chodit o francouzských holích
V soutěži pravidelnosti se jezdcům započítával co nejmenší rozdíl mezi dvěma absolvovanými okruhy, které byly vylosovány. Vítězem této soutěže se stal benešovský Miroslav Křeček ml., před Zdeňkem Bohatou a jeho bratrem Jaromírem Bohatou.
Ještě jednou kdysi úspěšná MZ
V odpoledním závodě dvojic na jednu hodinu, kdy se mohla startující dvojice libovolně střídat, všechny jezdce provázelo už slunečné počasí. Startu systémem Le Mans se účastnilo nakonec rekordních dvacet jedna strojů, z toho se rozhodli tři jezdci startovat samostatně. Uznání zaslouží určitě Ladislav Šup, který ve svých 63 letech absolvoval tento závod zcela sám a nakonec dojel na 15. místě se ztrátou dvou kol na vítěze.
Nejstarší stroj na trati – Jawa Evropan z roku 1961 a Ladislavem Šupem
Vítězem odpolední hodinovky se stala německá dvojice Oliver Ritz/Ron Gross, která okupovala čelo závodu od startu do cíle. Druzí dojeli Vojtěch Horálek/Miroslav Křeček ml. a třetí bratři Zdeněk a Jaromír Bohatové.
Kromě vítězů závodů byl oceněn i nejstarší startující motocykl – Jawa Evropan z roku 1961 Ladislava Šupa – a také nejhezčí startující motocykl: tuto cenu si do Německa odvezl Gert Roscher za MZ GE 250 z roku 1986. Nejmladším startujícím účastníkem byl teprve 12letý Radek Chmel na Fanticu 50 z roku 1974 a nejstarším účastníkem 70letý Jiří Sommer s Jawou 350 S575.