Ufff…., a mám to za sebou!
vydáno 14. 8. 2011, text TZ, foto RZ
S obrovskou úlevou nejen na mysli, ale i na duši mohl si po nejnáročnějším víkendu své letošní sezóny Jakub Kornfeil nakonec opravdu oddechnout. Při domácí Grand Prix totiž skončil ve třídě stopětadvacítek na sedmém místě, což je určitě úspěch.
Možná Kubajz před víkendem hovořil o tom, že by přeci jenom dosáhl na ještě vyšší příčky, ale ustát obrovský tlak z domácího prostředí se ne vždy podaří. Tentokráte to ovšem klaplo. Možná to byl vlastně i recept na úspěch, protože po všech těch společenských akcích, autogramiádách, rozhovorech s novináři konečně přišel dnes na řadu konečně nedělní závod. A v něm stejně jako loni Kubajz prokázal své kvality. Bleskový start jej katapultoval do blízkosti první desítky a jeho taktická, i když potom velmi osamocená jízda byla korunována 7. místem v cíli a devíti body do tabulky MS, kde nyní figuruje na dvanáctém místě jen s velmi drobným odstupem na dva další soupeře před sebou.
Jakub Kornfeil: „Po tom, co se stalo včera, byl dnešní warm up hojivým balzámem. Motorka jela tak, jak měla a já byl schopen i na ojetých gumách zajet mnohem lepší čas než ve včerejší kvalifikaci. Rozhodně to pomohlo mému sebevědomí před závodem a já se cítil být nachystaný a nebyl jsem tak nervózní ani z toho, že jsem měl do závodu vyrazit až z 20. pozice po včerejší „nepovedené“ kvalifikaci, jejíž výsledek ovlivnil v mém případě vzpříčený zadní brzdový kotouč. Zpočátku jsem si myslel, že je to přidřené, tak jsem s tím posledních šest kol kvalifikace dokončil, protože už nebyl čas na to zajet do boxů. Až posléze se pak zjistilo, že v brzdovém kotouči chyběl jeden spojovací šroub, čímž se ve své podstatě vzpříčením zapekl zadní kotouč k deskám. Start do závodu se mi povedl nádherně a během velmi krátkého času jsem se dokázal dostat přes dvě až tři řady. Již v ten moment jsem věděl, že to půjde dobře dopředu, když jsem v první zatáčce přidal ještě pár dalších skalpů mých soupeřů. Byl jsem tak myslím čtrnáctý po prvním kole a poté, co jsem se dostal ještě přes jednoho ze soupeřů, byla již na čele velmi silná a početná skupina, která udávala, jak se později ukázalo, pekelné tempo. I já jí byl velmi blízko, bohužel jsem se nedokázal dostat dostatečně rychle přes Itala Grotzkého a i kvůli drobným soubojům s ním mi ten hlavní rychlík „ufrnknul“. Myslel jsem si, že je budu schopen dojet, nakonec jsem to i zkoušel, ale bohužel můj rytmus osamoceného jezdce nebyl takový jako jejich. Ztracený kontakt se skupinou mne mrzí, protože jak se pak ukázalo, jelo se tam o bednu. Vím, třeba to bylo jen zbožné přání, ale i přesto mne to prostě trochu mrzí. Závod jako takový jsem pak ovšem nevypustil, snažil jsem se dál tahat, ale bohužel, sedmé místo bylo dnešní maximum, za které jsem ovšem i tak moc rád. Nejen kvůli sobě, ale i kvůli týmu a všem těm, jež na tom mají aspoň jakýkoliv drobný podíl. A pak taky a to hlavně kvůli všem těm fandům, které jsem i přes vytočenou Aprilii v helmě slyšel.“
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...