Rozhovor s Dani Pedrosou

vydáno 4. 2. 2011, text mc, foto Repsol YPF

Daniel Pedrosa nastoupí do letošní sezony MotoGP opět v barvách továrního týmu Repsol Honda. Po úvodním testování na okruhu Sepang v Malajsii se svěřil.

Co si myslíš o těchto třech dnech testování v Malajsii

Celkově jsem spokojený s tím, jak test probíhal, byly to tři dobré testovací dny. Nejlepší zprávou je, jak se mi ruka během zimy zlepšila. Po posledním závodě jsem trochu pochyboval, ale nyní jsem šťastný. Je jasné, že ještě postrádám sílu, ale mohu na tom pracovat a doufám, že do začátku sezony na tom budu ještě lépe. Důležité, že již nemám pocit, že ruka je ztuhlá. Poslední den testování jsem jel trochu větší dávku kol, abych viděl, co se s rukou stane, a myslím, že to nebylo špatné.


Co jsi zjistil o motorce?

Testovali jsme podvozek a motor, který budeme ještě dále testovat při našem návratu do Sepangu. Také jsme testovali nové pérování, jak vpředu, tak i vzadu. Potřebujeme udělat několik změn v různých detailech.


Již jste se rozhodli, zda bude lepší použít podvozek a motor z roku 2010, nebo 2011?

Zatím ne. Většinu testu jsem jezdil na loňské motorce a s novou jsem jel jen velmi málo. Na modelu 2011 jsou nějaké dobré modifikace, ale budu potřebovat ještě trochu pracovat na nastavení stroje, zatím se mi s ním nejezdilo dobře.


Ohledně nové motorky hovoříš jako o celku pro rok 2011, nebo pouze o motoru?

Ještě jsem netestoval úplně celou novou motorku.


Valentino Rossi po testování hovořil na téma favoritů sezony, tebe mezi ně zařadil, co si o tom myslíš?

Myslím, že je to jako vždy. Pokud je jezdec rychlý, je logické, že je jedním z kandidátů na titul. Před několika dny, když mne mezi favority nezařadil, se mne ptali na stejnou věc. Myslím, že musíme počkat až do zahájení závodění a pak uvidíme, kdo je favorit a kdo ne.


Po výsledcích těchto testů se cítíš jistější?

Vždy jsem si věřil, má důvěra nikdy nezmizela.


Co si myslíš o výsledku Simoncelliho?

Myslím, že to z jeho strany byl dobrý test. Jezdil velmi stabilní časy ve všech sekcích testování. Všeobecně odvedl velmi dobrou práci. Uvidíme, jestli to potvrdí v závodech.


Budeš mít pro další testy nějaké nové díly?

V dalších testech nedostaneme žádné nové díly, budeme pokračovat v práci na tom, co jsme měli zde, protože si chceme opravdu ujasnit, co funguje a co ne. Během posledních tří dnů testování jsem jezdil většinou na loňské motorce a na modelu 2011 jsem si vyzkoušel pouze podvozek a motor, a to ještě pouze v několika kolech. Ještě definitivně nevím, co přesně mi bude vyhovovat a co ne. Nový podvozek je jiný především při brzdění, kde jsme získali hodně stability.


Myslíš, že je možné namixovat motorku z dílů 2010 a 2011?

Zatím jsem o to nežádal, ale asi to bude dobrá otázka pro inženýry z Hondy. Doufám, že budeme mít dobrou techniku, a je mi jedno, z jakého roku bude jaká část. Důležité je mít dobrou motorku.


Jak se nyní cítíš fyzicky?

Zatím postrádám trochu formu, ale věřím si. Rameno se pomalu zotavuje, a to je dobře, protože vloni mi moc nepracovalo. Nemám žádné křeče, žádné problémy s krevním oběhem, a i když očividně postrádám sílu, tak s pokrokem jsem spokojený.




Přečtěte si také

Rozhovor s Casey Stonerem  6. 2. 2011  

Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...