Honzis
vydáno 13. 2. 2013
---------------------
foto: Honda
Nové Hondy SH jsou již v Česku – a za super cenu!
Honda pro letošní rok výrazně inovovala svůj bestseller, nejprodávanější evropský skútr, model SH ve verzích 125i a 150i. První kusy již dorazily do naší republiky a pohled do ceníku je šokující, prodávají se za stejné peníze, za jaké byly starší modely v zimní akci!

Nové Hondy SH již v Česku – a za super cenu!

Esháčko, čili městský skútr na 16“ kolech, je pro Hondu rodinné zlato. První byla padesátka v roce 1984, ale ty pravé komerční žně začaly až v roce 2001 s příchodem stopětadvacítky a stopadesátky (identický stroj pouze s jiným objemem motoru). Nový model vypadá pořád jako SH, ale pod kapotami se odehrála hotová revoluce. V novém rámu jsou nové motory eSP (enhanced Smart Power), které známe už z modelu PCX a které vynikají svou spotřebou, kultivovaností a technickými řešeními. Honda to sice oficiálně neříká, ale když si ty motory prohlédnete… V esháčkách mají vyšší výkony 11,8 a 15 koní proti 11,7 a 13,6, což je však o chlup méně, než mívaly starší motorizace (13,7 a 15,7 k). Když však porovnáme točivé momenty novinek a „stařenek“, zjistíme, že stopětadvacítka má pouze o půl newtometru méně (11) a stopadesátka má hodnotu dokonce nezměněnou (14 Nm) a navíc se maxima vždy posunula do výrazně nižších otáček.
Z uživatelského hlediska bude mnohem důležitější, že nové motory s přesazenými válci (nejsou přímo nad klikou, ale šoupnuté kvůli nižšímu tření) mají startér v alternátoru a hlavně systém Idle Stop, který při stání na křižovatce vypíná motor. Více než vliv na spotřebu, která je u obou motorů o decku nižší než při stále běžícím motoru, jde o komfort. Ačkoli spotřeba, počkejte – tak v téhle oblasti dosahují nová SH skutečně pozoruhodných hodnot. Staré modely jsou proti těm novým vysloveně rozežrané, když se jejich průměr 2,65 podařil stáhnout na 2,3 u stopadesátky a dokonce 2,1 litru u stopětadvacítky!
Ovladatelnost, kterou jsou SH proslulá, bude určitě pořád skvělá, stopa zůstala stejná a je tady o stupeň ostřejší úhel řízení, o 5 mm se prodloužil rozvor, takže to bude zase dobré pro stabilitu. Sedlo je sice překvapivě o 14 mm výš, ale klidně mu to odpustíte, až zjistíte, že se pod něj nyní konečně vejde integrální helma. Sláva, největší neduh SH je konečně vyřešen! Hmotnost se dokonce snížila o dvě kila na výsledných 134, resp. o kilo na 135, to když sáhnete po verzi s ABS, jež nově přibylo do nabídky.
A teď to nejlepší, ceny. Nové SH125i se prodávají za 69 900 Kč, což je cena, za niž byly teď v zimní akci staré modely! Za ABS si připlatíte rozumných pět tisíc, stopadesátka potom je v nabídce pouze s antiblokem a dáte za ni 79 900 korun. Ve všech případech navíc ke skútru dostanete zdarma kufr, kdybyste chtěli ještě utrácet, můžete si dokoupit velké čelní plexi a elegantní průhledné kryty rukojetí. Seznam dealerů, u nichž jsou SH fyzicky k prohlédnutí, najdete na webu Hondy.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...