Martin Krátký přivezl z Itálie stříbro, další borci cenné zkušenosti!

aktualizováno 25. 1. 2017, text David M. Bodlák, foto Jan Sommer/P1 Moto Show, J.k. Hombré

V italské Veroně se v rámci doprovodného programu veletrhu Motor Bike Expo odjely první letošní stuntriderské závody, kde startovali i tři čeští jezdci. A dařilo se jim!

Pryč je doba, kdy se čekalo na první sluneční paprsky v Česku, většinou spojené s pozimní rozcvičkou v rámci show na našich veletrzích. Když chceš být dobrý, musíš jezdit i v zimě. A pokud to u nás nejde, je třeba popojet za sluníčkem. Vůbec nejlepší je pak nevypadnout ze závodního tempa! To už ví roky silničáři i krosaři a začíná se to rozmáhat i v dalších odvětvích, třeba ve stuntridingu, jak už roky dokazuje Martin Krátký, náš nejúspěšnější stuntrider, ke kterému se letos přidal i Adam „Special“ Peschel. Tuhle partičku pak doplnil na letošních prvních závodech MBE International Stunt Competition Contest v italské Veroně Mirek „Sporťák“ Frey.

Stunt Competition Contest zde o víkendu 20. až 22. ledna zažil již třetí ročník, přičemž účast bývá okolo dvacítky jezdců z celé Evropy. Martin Krátký zde jako jediný z našich borců nebyl poprvé a stejně jako minule se mu opravdu dařilo. Speciál ani Sporťák se pak mezi ostatními jezdci rozhodně neztratili. O všem rozhodovala tříčlenná porota – Brazilec, žijící v Itálii Edu Stunt, Damian Baza ze StuntersBlogu a v čele legendární Chris Pfeiffer. A jak to celé probíhalo očima jednotlivých jezdců?

Mirek „Sporťák“ Frey

„Říká se těžko na cvičišti, lehko na bojišti. To ale rozhodně neplatilo pro mou účast na stuntových závodech v italské Veroně, které proběhly minulý víkend. Po dvouměsíční pauze a jednom větším tréninku v zaprášené hale mi bylo jasné, že to bude rychta i na bojišti. Za tu zkušenost to ale rozhodně stálo. A ač jsem nebyl rozježděný jako Adam a Martin ze Španělska, měl jsem jednu výhodu. Na takovém bordelu jsem totiž trénoval jen já! První tréninky a kvalifikace tak byly spíše o hledání nejméně kluzkého místa a o tom, kudy jet rovně po zadním, aniž by člověk přeskakoval kanály. Vůbec bych se nebál nazvat tuhle soutěž offroad stuntem. Po sobotních kvalifikacích mi bylo jasné, že i přes postup na osmém místě ze 17 jezdců, kteří dojeli z různých koutů Evropy, budu mít sakra co dělat. Struktura závodu ve formě battlu pak pro mě byla totální novinkou. K tomu jsem neměl ani natrénovanou žádnou sestavu, a i přesto se mi povedlo zajet čistě a bez větších mezer. Podle mě se mi i tak povedla skvělá jízda, která mě posunula do semifinále. Horší než šestý jsem být nemohl, a tak jsme zkusil zariskovat a vložil do jízdy těžké prvky, ve kterých ale po zimní pauze není taková čistota ani jistota. V kombinaci s nervozitou z toho bylo pár nedotažených věcí a malý pád. Ale šesté místo mi už nikdo vzít nemohl, a tak se splnily mé ambice být v top ten. Pro mě každopádně hezký začátek sezóny, nové zkušenosti a rovněž nová motivace! “

Adam „Special“ Peschel

„Každoročně dostávám větší a větší zimní depresi, tak jsem se rozhodl sebrat se, sbalit motorky a vyrazit někam hodně daleko. Destinace byla jasná – 2100 km vzdálená Roda de Bara ve Španělsku. Nové nastavení motorky, kotouče, destičky, nové držáky a nerozhýbané tělo, to vše bylo třeba rozcvičit, k čemuž jsme využil tamní plácek stuntriderů a denně mastil dvě až tři hoďky tréninku na mašině a k tomu i fyzičku, buďto na pláži nebo na kole. A musím říci, že to slunce dává tolik energie, kolik jí nedokážete ani spotřebovat! Do závodů ve Veroně zbývalo devět dní a já se dokonce stihl potkat i s Martinem, se kterým jsme společně 19. ledna vyrazili směr Itálie. A víte, co? Přesně tohle na stuntridingu zbožňuju. Přestože je to soupeř, zároveň je to kámoš! Ovšem ve Veroně jsme zažil šok, a to při pohledu na závodní plochu. A ač nemám ve zvyku něco pomlouvat, tady musím říci, že plácek byl šílený. Nerovná plocha, posetá hromadou děr a kanálů, a na tom vrstva prachu a štěrku. Jak už jsem napsal na „ksichtbuku“ tohle nebylo neprofesionální, ale především nebezpěčné, což se potvrdilo hned při pátečním tréninku. Zmatek, prach, slunce nízko a při otáčení jsem dostal dělo od dánského jezdce Mikeho Jensena. Obě motorky hodně rozbité, my vcelku ok, takže si mákli hlavně šikovní kluci Ninják Vlasta a punkovní Kuba, kterým tímto děkuji. Sobotní kvalda pro mě dopadla skvěle, když jsem skončil na třetím fleku. Na lámání chleba pak došlo až v battlech, kdy se po vzoru Dubaje jel pavouk na tři skupiny po čtyřech jezdcích, kteří se prokousávali dopředu až do finální trojice, která si to rozdala o bednu. Závody pro mě znamenaly menší chyby, kdy jsem jeden prvek udělal až po uplynutí času a rozskákané kolo při bonus triku mě připravilo o body a tím pádem i o postup. Mrzelo mě to dost, ale vidím v tom jen ty pozitivní a motivační „facky“! Vlastně za ně musím poděkovat, protože jen to člověka dokáže pořádně nakopnout, aby bojoval ještě víc! “

Martin Krátký

„Letos jedu nově v barvách týmu P1 Moto Show. V rámci tohoto projektu budeme jezdit ve dvou, kromě mě se tak můžete těšit i na kaskadérku Katku Jandovou. Doufám, že do březnové výstavy bude vše kompletní. Každopádně začátek sezony jsem si odbyl v teplejších krajích, kde jsem se pustil do lehkého tréninku na Stunt Contest ve Veroně. A přestože týden bylo málo času na novou motorku, na které pár věcí ještě nefungovalo, povedlo se mi zajet slušný výsledek. Kvaldu jsem dokázal vyhrát, v závodě jsem pak dojel na druhém místě a ještě se mi povedlo vyhrát vložený závod Wheelie Race. Druhým místem jsem si vyjel pozvánku na Stunt Masters Cup, který se odehraje v listopadu v Dubaji. Pro mě to byl naprosto skvělý víkend a moc se těším na další akce s naším novým týmem P1 Moto Show.“

The Best of Stunt Comp Verona 2017

1. Mike Jensen, Dánsko

2. Martin Krátký, Česká republika

3. Pawel Karbownik, Polsko

4. Rafal Kanik

5. Guy Guy Gleyo

6. Mirek Frey

7. Adam Peschel



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...