Říkáme devět a půl, ale myslíme dvanáct

vydáno 22. 2. 2007

Není to ani rok po „dočasném“ (čili dvacetiletém) pitstopu a znovuzrozená Moto Morini se nám ambiciózně dere vpřed. Na léta 2007 a 2008 si naplánovali meziroční zdvojnásobování produkce. Rok co rok. A zatím se jim to dokonce daří, pacholkům. Loni uvedli na trh roadster 9 1/2. Prototyp 9 1/2 jste mo...

Není to ani rok po „dočasném“ (čili dvacetiletém) pitstopu a znovuzrozená Moto Morini se nám ambiciózně dere vpřed. Na léta 2007 a 2008 si naplánovali meziroční zdvojnásobování produkce. Rok co rok. A zatím se jim to dokonce daří, pacholkům. Loni uvedli na trh roadster 9 1/2. Prototyp 9 1/2 jste mohli poprvé vidět už v roce 2004 na Motor show v Boloni, kdybyste se ovšem místo toho nenacpávali boloňskými špagetami. Své jméno motocykl dostal na počest nejprodávanějšího dvouválce od Morini, před dvaceti lety vyráběné 350 s označením 3 1/2. Když se to jmenuje 9 1/2, tak to asi nejspíš bude devětsetpade, ne? No, skoro jste to trefili, akorát že ve skutečnosti jste o dvě objemové třídy úplně jinde. Moto Morini 9 1/2 je dvanáctistovka, vycházející z modelu Corsaro 1200. Morini 9 1/2 je skutečným všechnoumem, všechnozvládem a všudedomem. Je to takové uvolněné Corsaro pro reálný život. Rozdílu si povšimnete hned, jak přehodíte nohu přes 800 mm vysoké sedlo. Jeho výška tedy vyhoví i menším postavám. Motor překvapuje svou tichostí včetně té mechanické, jako by snad ani nepocházel z Itálie... Výkon 117 koní při 8500 otáčkách se na zadní kolo přenáší přes šestistupňovou převodovku. U 9 1/2 by bohatě postačily čtyři. Volnoběh má nějakých 1200 otáček, ale už při 3000 má motor 90 Nm! Tahle síla tlačí přední kolo nahoru i na trojku. Určitě tedy doporučuji věnovat za deště plynu hodně něžnosti. Spotřeba 9 1/2 má být o 20 % nižší než u Corsara, a ještě má větší nádrž. V Moto Morini předpokládají, že mnoho zákazníků bude využívat 9 1/2 pro dlouhé výlety, speciálně po dovybavení větrným štítkem, a tak jim vycházejí vstříc zvětšeným akčním radiusem. Tak, jako se Corsaro vynořilo odnikud, aby ovládlo třídu streetfighterů, má 9 1/2 všechny předpoklady udělat to samé s třídou roadsterů. Strategie rodiny Bertiů je evidentní: vyrábět ve zvolené třídě ten nejlepší motocykl a takové to dolešťování a dobrušování image závoděním a podobně přenechávají jiným.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...