Moto Morini Granpasso 1200

vydáno 19. 8. 2008, text -rk-

Italská firma s novým Granpassem atakuje segment cestovních endur. Jedná se o zbrusu nový motocykl. Ostatní endura mají dalšího vyspělého konkurenta.

Mnoho firem na trhu se snaží proniknout hlouběji do zajímavého segmentu cestovních endur, a ukrojit z pomyslného tržního koláče další podíl. Nejinak je tomu i u před nedávnem nově zrozené značky Moto Morini, která se za posledních několik let dostává do popředí zájmu mnoha motorkářů.


Firma se snaží představovat nové modely každý rok, v minulosti to bylo Corsaro a Avia, nyní přichází s cestovním endurem Granpasso 1200. Jak již sám název napovídá, motocykl má nabídnout dostatek komfortu a agility v různých jízdních režimech daných především variabilitou použití na silnici a v lehkém terénu.


Na rozdíl od předchozích modelů má Granpasso daleko kultivovanější motor se zdvihovým objemem 1200 cm3 a výkonem 118 koní, má dostatek výkonu téměř v jakýchkoli otáčkách a není nutno podřazovat, pokud neodhadnete nepřesněji správný okamžik řazení. Motorka se s tím popere za vás. K plynulosti jízdy přispívá také antihopingová spojka a výborná ovladatelnost motocyklu.


Mezi největší konkurenty patří BMW R1200GS, KTM 990 Adventure a Moto Guzzi Stelvio. Podvozek motorky je sestaven z příhradového rámu, vidlice z hliníku vážící o polovinu méně oproti předchozím modelům téže značky, motocykl nabízí všechny atributy vybaveného endura jako vyhřívané rukojeti, obrovská nádrž, dokonale fungující světlomety a další.


Ač jsou na něj designeři od Morini velmi pyšní, na první pohled mírně neladí umístění světlometů po boku zobáku. Překvapí i poměrně tlumený zvuk motorky a pro šetřílky dobrá zpráva – fabrice se podařilo u nových motorů snížit spotřebu o 20 %. Na druhou stranu motor s motocyklem nepříjemně vibruje, což naskýtá prostor pro zlepšení v dalším roce.


Moto Morini chce se svými modely přinášet italské emoce, a to se jim určitě povedlo i v případě modelu Granpasso 1200.



Morini Granpasso 1200


Motor: kapalinou chlazený dvouválec

Zdvihový objem: 1187 cm3

Výkon: 118 k

Max. točivý moment: 104 Nm

Podvozek: příhradový rám, teleskopické nastavitelné, centrální pružina

Kola: drátová

Pneu: 110/90 150/70



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...