Petr Záruba
vydáno 20. 1. 2011
---------------------
foto: David M. Bodlák
Malaguti Phantom v limitované verzi v barvách Troye Baylisse (s číslem 21)
Vůně dvou taktů, zvuk pily, jednadvacítka na kapotě a nevídaný zájem kolemjdoucích, to je Phantom F12R Bayliss Limited Edition. A čím víc kilometrů jsem s ním najezdil, tím víc jsem zjišťoval, že tenhle skútr jezdí stejně dobře, jako vypadá.

Bayliss pro každého

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_29.jpg
V ČMŇácké garáži testovacích strojů si ho nešlo nevšimnout. Okamžitě se k němu vrhám a trhám ho ze spárů ostatních testovaček, které ho tam určitě utiskovaly. Okoukávám ho zepředu, zezadu, zboku, znovu zepředu. Ten skútr je prostě nádherný, vyzařuje z něj obrovský sex-appeal. Být o pár let mladší :o), hned bych si ho v patnácti pořídil. Design je to, oč tu běží. Ale nejsem tady na čumendu, a tak vám povím, jak Malaguti jezdí.

Motor
Jsou padesátky, co mají dobrý rozjezd, ale brzy jim dojde dech. Čekám tedy něco podobného. Beru za plyn, motor se vytočí do nesmyslných otáček a skútr se rozjíždí rychlostí blesku, když se vožere. To počáteční vystřelení prostě není tak výrazné, i když netřeba zoufat, s jinou sadou válečků ve variátoru ten blesk určitě doženete. Ovšem jakmile se už rozjedete, pak motor ztichne a krásně plynule, a hlavně stále zatahuje. Nejvíc se mu líbí okolo 7000 ot./min, po rovině s mými 60 kily letí 80 km/h, s větrem v zádech i 90.

Silný v kramflecích
Při jízdě po rovině jsem pořád přemýšlel, kde je ten duch Troye Baylisse schovaný. Přemýšlím, asi tak při devadesátce, a najednou zatáčka. Ups! Brzdím, a jakmile sáhnu po brzdách, je mi to jasné. Brzdy. Tak ostré, že i já jako závodník z nich mám respekt. Úžasné. Je to tak návykové, že chudák skútr pak dojížděl na každých světlech po předním. Ale to jsme byli teprve v nájezdu do zatáčky, teď přijde samotný průjezd. A zase: koho by Malaguti s číslem 21 nedostala brzdami, toho dostane v zatáčkách. Gumy se zaříznou do asfaltu, v půlce zatáčky zjistíte, že jste na limitech svých, ale ne na limitech skútru. Bože, to je paráda, pusťte mě na trať, prosím!

Prsa na zádech
Malaguti Phantom F12R má poměrně krátké sedlo, takže spolujezdec se za vámi docela mačká. Ale pokud povezete slečnu, a tu povezete určitě, je to spíše k užitku…
Pod sedlo se vejde otevřená helma, integrálka ovšem ne. I přesto je podsedlový prostor docela velký. F12R nemá přepínání dálkovek a potkávaček, ale xenony v noci svítí v pohodě.

Malaguti F12R Bayliss Limited Edition je libůstka, která vzbudí pozornost mladých a těch, kteří mají blízko k závodění. Tolik zábavy a hravosti nabízí málokterý skútr. A což teprv, kdyby v něm byla stopětadvacítka!


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...