Radek Navrátil
vydáno 20. 1. 2011
---------------------
foto: Jakub Nič
Malaguti Blog 125 ie má elektronické vstřikování od Ducati
Malaguti je jedním z největších výrobců skútrů a na ty se v posledních dvou desetiletích specializuje - předtím to byla jízdní kola, mopedy a malé motorky do 125 cm3. Pozoruhodné přitom je, že značka dodnes patří rodině zakladatele a nespadla pod křídla žádného velkého koncernu.

Pojízdný zápisník

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_38.jpg

Poslední přírůstek do sortimentu měl premiéru na podzim 2008 v Miláně - novinka dostala módní "internetové" jméno Blog. Městský skútr střední třídy využívá dvojice jednotek, které už pracují v jiném modelu téže značky nazvaném Centro, s objemy 124 a 154 cm3 a výkony 12, resp. 14 koní. Oba motory samozřejmě splňují Euro 3 a není bez zajímavosti, že jim k tomu dopomáhá elektronické vstřikování, pod kterým je podepsána Ducati.

Jak si ale dále povíme, neočekávejte díky tomu sportovní bouře - Blog je prostě pojetím normální městský skútr. Ale zatímco Centro se pohybuje na 16palcových kolech, Blog má třináctky, které se dají považovat za skútrový standard. Na nich má Blog celkem snadnou ovladatelnost a menším figurkám bude vyhovovat výška sedla 77 cm.

Parkoviště pro nohy
Poměrně robustní kapotáž nabízí dobrou ochranu nohou, které mohou dokonce pohodlně spočinout na nakloněném pokračování podlahové plošiny a zaujmout tak skoro čoprařskou relax polohu. Ta plošina je nebývale rozměrná a nohy si zde můžete poskládat na X způsobů anebo zde můžete přepravit dost rozměrný nákup, zavěšený na - pravda, trochu nízko umístěné - poutko.

Zpětná zrcátka jsou obecně nejslabší stránkou snad všech italských samohybů a Blog tento nepsaný zákon neporušuje: ta jeho jsou elegantně špičatá, ale ehm, pro vykrytí mrtvého úhlu si je musíte pozorně nastavit. Možná se vám to zdá jako banalita, ale zrcátka jsou u městského skútru dle mého soudu ne nepodstatná. Protože i když Blog není úplný šnek, tak tak rychle, aby ho zrcátka nemusela zajímat, zase neupaluje. Na stopětadvacku má takovou normální dynamiku, ruce neutrhne, ani se vyloženě nešourá, maximálka je kousek za stovkou.

Každopádně na tu stovku se dostanete, jen se to možná nedozvíte. Neotřelá přístrojovka trochu záhadně vsadila na stříbrné číslování na bílém rychloměru, což je špatně vidět, i když vám na něj nesvítí sluníčko. Když svítí, tak opravdu už jen odhadujete. Komu by vitalitou osminka nevyhovovala, může sáhnout po silnější verzi 160 ie, která má síly víc (2 k a 2,3 Nm), což stojí 5000 korun navíc.

Helmy každá zvlá��ť
Zajímavě je řešen úložný prostor pod sedlem, rozdělený na dvě části. Přilba se vejde do každé z nich, pokud není integrální, ale otevřená skútrová. Každopádně to je lehce nadstandardní a taky prima. Ale prima zase není přístup pod sedlo. Otevírání zámku neprobíhá otočením klíčku ve skříňce zapalování, ale musíte ho zasunout do levého boku, pod prolis, na který není ve stoje vidět. Budoucí majitel si na to asi zvykne a časem najde otvor po paměti, ale opakované hledání "kde se to otevírá" v předklonu není zrovna nejzábavnější. Naopak pochvalu si zaslouží brzdy, pohodlně nastavený, stabilní podvozek a slušné zpracování.

Blog 125 je praktický skútr za slušnou cenu, kterému to jen trochu kazí dvě tři pihy na kráse. Od zkušeného výrobce skútrů bychom je možná nečekali, ale znáte nás, novináře, - vždycky musíme něco najít...



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...