Jak se vyrábějí Triumphy
vydáno 9. 1. 2008, text LZ, foto RZ
Tak, vážení, dnes vám ukážeme video, jak se v anglickém Hinckley vyrábějí Triumphy, konkrétně vydařená veleúspěšná 675 Daytona. Tak vydařená, že už podruhé za sebou (!) vyhrála titul 'Masterbike 2007 v kategorii Supersport (600 cm3). Masterbike je každoroční nejprestižnější sv...
Tak, vážení, dnes vám ukážeme video, jak se v anglickém Hinckley vyrábějí
Triumphy, konkrétně vydařená veleúspěšná
675 Daytona. Tak vydařená, že už podruhé za sebou (!) vyhrála titul
'Masterbike 2007 v kategorii Supersport (600 cm3). Masterbike je každoroční nejprestižnější světový megatest všech supersportů o nejlepší motorku roku. Na tento test jsou pozvaní ti nejlepší a nejrychlejší světoví novináři a také závodníci, poslední a předposlední ročník se konal ve španělském Jerezu. A ještě něco musíme na Daytonu napráskat: v tomto posledním Masterbike testu dostala Daytona 79 bodů. A víte, kolik bodů měla první poražená, Honda CBR 600 RR? 39! Tomu teda říkáme rozdíl!
Triumphy se vyráběly původně v anglickém hrabství Coventry, (kde se dodnes vyrábí Jaguary), ale po rozpadu původního Triumphu v osmdesátých letech, kdy jméno a práva na výrobu koupil v roce 1983 za 55 000 L (přes 3 000 000 tehdejších Kčs)
John Bloor, se výroba přestěhovala do Hinckley v hrabství Leicestershire. Zajímavé je, že John Bloor byl původně
štukatér a omítkář! A asi šikovný, protože časem se stal stavebním podnikatelem a developerem, který mimochodem neměl vůbec žádný zájem o motorky. Ale už nějakou dobu se v něm vězela touha něco, cokoliv, vyrábět. A tak s začal zajímat o továrnu Triumph, na které ho lákalo slavné jméno a bohatá historie této anglické značky. Jedna z prvních cest Bloora a jeho nového týmu vedla do konkurenčních japonských továren, kde se speciálně zajímal o organizaci výroby a novou generaci počítačem řízených výrobních center, protože přesně tohle chtěl ve své nové továrně v Hinckley zavést také. V roce 1985 zakoupil první výrobní zařízení a v roce 1987 byl vyroben první motor. Celkem investoval Bloor do své továrny do roku 2000 asi 100 000 000 liber, což je v přepočtu tehdejších
5 736 690 086 korun , prostě skoro šest miliard. Docela dobrý na štukatéra, ne? Bloora a všech cca 300 zaměstnanců Triumphu nezlomil ani
požár, který zničil většinu továrny v únoru 2002, kdy se v Hinckley připravovali na oslavy stého výročí výroby motocyklů značky Triumph. Už v září toho roku se výrobní pásy rozjely znovu!