Jak se staví český závoďák

vydáno 23. 2. 2007

FGR, tři písmenka, která v roce 2003 zamávala českou silnicí – tehdy Michal Březina vyjel jen těsně druhé místo v mistrovství republiky stopětadvacítek a v konkurenci rychlých Hond ukázal, že s motorkou postavenou v Česku českýma rukama se musí počítat. A v průběhu let to dokazovali i další piloti. ...

FGR, tři písmenka, která v roce 2003 zamávala českou silnicí – tehdy Michal Březina vyjel jen těsně druhé místo v mistrovství republiky stopětadvacítek a v konkurenci rychlých Hond ukázal, že s motorkou postavenou v Česku českýma rukama se musí počítat. A v průběhu let to dokazovali i další piloti. Jak se ta motorka opravdu staví, na to jsme se dojeli podívat.
Za nápadem postavit závodní stopětadvacítku stojí Miroslav Felgr, jehož příjmení dalo vzniknout i názvu motorky, a hlavním konstruktérem se stal Oldřich Kreuz, kdysi konstruktér strakonické ČZ. „Hlavní stan“ je v páně Felgrově firmě FPOS Kovovýroba v Ústí nad Orlicí. Rozlehlý areál u železniční zastávky znamená spoustu průmyslových budov a spoustu firem v nájmu, navíc motorky nejsou pro pana Felgra zdrojem obživy, takže jejich výrobu do světa nehlásá. I když uvnitř areálu jednu stěnu s nápisem FGR a siluetou motorky přeci jen najdete... Miroslav Felgr nás nejdříve provází po dílnách, kde se to hemží prazvláštními stroji a hlavně CNC frézami. Na těch se ve chvílích volna krouhají díly na závoďák. Konečně otevíráme nenápadné plechové dveře s nápisem Závodní oddělení FGR a vcházíme do malé, ale útulné dílničky. Množství všudypřítomných náhradních dílů nás šokuje, z toho by se snad dalo postavit několik celých motorek. Nikde se ale nic nepovaluje, vše má své místo v nejrůznějších šuplíčkách a bedýnkách a všude je čisto. A za rohem na nás už čekají dvě odstrojené motorky.
V letošním roce si tým hodně slibuje od dua mladých jezdců, Kájů Májka a Peška, kteří pojedou celé ME a čtyři závody domácího mistráku. Motorky jsou prakticky připravené, teď už jen nějaké testování v teplých krajích a může se závodit. Nejtěžší hlavu má ale Miroslav Felgr z něčeho jiného. Je to hrozně tajné, tak to nikde nevyslepičte – ve FGR se připravuje nová motorka! Velká, exkluzivní, do normálního provozu. Na bližší podrobnosti je přísné embargo, navíc do dokončení je ještě hooodně daleko (letos to určitě nebude), ale ten projekt vypadá slibně. Zatím držme palce, ať Kájové z Evropy přivezou co nejvíce vavřínů.


Přečtěte si také

FGR Midalu 2500 V6 - první fotky!  14. 1. 2011   komentáře: 29

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...