Chameleon má zelenou

vydáno 16. 1. 2009, text pt, foto BMW

BMW se hrne se svým naháčem mezi nabitou konkurenci. Koncept Lo Rider se díky velkému zájmu potenciálních zájemců dostane do katalogů bavorské značky. Popularita nového BMW se připisuje především neobvyklým možnostem individualizace.

Před nedávnem vyrukovalo BMW s konceptem Lo Rider. Studie však neměla pouze vyšumět do prázdna. Bavorští pomocí Lo Ridera mapovali trh. Jaký je tedy výsledek? Zájem veřejnosti předčil všechna očekávání a reálný Lo Rider tak bude moci opustit nejdříve mnichovská designová studia a posléze i výrobní linky. O Lo Rideru jsme již informovali, přesto je nutné připomenout, jaký význam má tento model pro svého výrobce. BMW se s Lo Riderem chystá lovit v revíru jím doposud neprobádaném, odklon od dosavadních cestovních motocyklů je jasně patrný.
S čím tedy BMW půjde do boje v segmentu, kterému vládnou štiky jako Yamaha Vmax a MT-01, nebo Ducati Hypermotard? Podle dosavadních informací bude stroj osazen tradičním boxerem ze současného BMW GS, jehož parametry lze vyjádřit 105 koňskými silami a maximálním točivým momentem 115 Nm. Hlavním trumfem nového motocyklu má být robustní, ale zároveň vyvážené ztvárnění samotného těla stroje, které bude neměnné pro všechna provedení profilující se díky širokému spektru doplňkových dílů. Lo Rider postavený na sedmnáctipalcových ráfcích bude podle různých preferencí majitelů vyjadřovat různé styly designového pojetí, které se sice na dnešním trhu již vyskytují, ale vždy jen ve spojení s jedním konkrétním motocyklem - Lo Rider by měl držet jeden primát - hned v počátcích vývoje byl zamýšlen jako stroj několika tváří. Podle BMW je možno vytvořit až 64 originálních kombinací. Krovka, dvojité nebo jednoduché sedlo, výfuk, přední reflektor a zadní lampa jsou těmi nejdůležitějšími komponentami, které dávají vzniknout jednou neohroženému streetfighteru, jindy ležérnímu café raceru, americkému cruiseru, nebo motocyklu klasického střihu po vzoru Triumphů s dvěma vysoko vedenými výfuky. Z hlavního trháku Lo Ridera - možnosti individualizace by se brzy mohla stát nová móda, které by se podřídili i ostatní výrobci. Pak by však nastaly těžké časy dosavadním netovárním hegemonům v úpravách motocyklů...
Doposud to vypadalo, že BMW Lo Rider nemůže mít žádnou chybu. Na hodnocení motocyklu, který se ještě ani nevyrábí, si musíme počkat, přesto se nabízí jedna komplikace. Nový, nadějný stroj od BMW se na trh nedostane dříve než v roce 2011. Do té doby uplyne mnoho vody v řekách, stejně jako se nutně změní motocyklový svět. Snad během dvou let z tohoto stroje nevyprchá všechna jedinečnost, nebo spíše, BMW musí doufat, že si tuto jedinečnou koncepci volné modularity někdo nevypůjčí.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...