Cagiva Elefant
vydáno 22. 2. 2009, text -rk-
Elefant by mohl být zajímavou variantou pro fanoušky dakarské rallye.
Poté, co světová značka Harley-Davidson koupila italského výrobce motocyklů Cagiva Group (a to včetně luxusní sportovní značky MV Augusta), nebylo o italských motocyklech zveřejňováno mnoho zpráv.
Harley-Davidson pravděpodobně nemá detailní zprávy, co se vlastně v Cagive děje, a italská továrna drží jazyk za zuby jakbysmet. Kromě oznámení, že šéfdesigner Massimo Tamburini odešel do důchodu, se na světlo boží neprodrala žádná zpráva, co se ve světoznámém designerském studiu připravuje pro další sezóny.
Ale jisté je, že se tam pracuje na něčem nevšedním, prozrazuje designér Oberdan Bezzi. Zatím nemáme mnoho detailů o MV Agusta, i když se spekulovalo o tříválcovém supersportu s objemem 600 cm3.
Cagiva vyvíjí dva nové modely Elefant (enduro a superbike) s použitím motoru Rotax Helicon 1125, které využívá Buell pro své modely 1125R (silniční sportovní motocykl) a café racer 1125CR.
Elefant by mohl být zajímavým modelem pro fanoušky dakarské rallye. Ve stejném roce, kdy Cagiva koupila Ducati (1985), byl veřejnosti představen i nový Elefant - bylo to dobře načasováno, první Elefanty využívaly motor 650 cm3 Pantah V-Twin. Elefant si získal dobrou reputaci zejména díky vysokému odpružení, komfortní ergonomice a dobré ochraně proti větru.
Nový Elefant by měl mít podle Oberdana obrácené vidlice s prodlouženým odpružením, Helicon motor bude nastaven na zdolávání kopců, písečných dun a ujíždění pouštním banditům.
Motocykl Schiranna, který je pravděpodobně pojmenován pro rodném městě motorů motocyklu MV Augusta, má mnohem sportovnější vyhlídky. Je to dokonalý superbike od Brembo brzd až po obrovskou kyvnou vidlici. Pokud tato motorka bude uvedena do výroby, bude mít Rotax V-Twin, aby oslovila generaci dvouválcových fanoušků.
Samozřejmě nám tane na mysli otázka, jak moc vlastník Harley-Davidson bude podporovat tyto projekty v době ekonomických škrtů a celkové recesi. Byla Schiranna důvodem odchodu Tamburiniho? Nyní nevíme, za pár měsíců budeme chytřejší.
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...
-
Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
Brno
– Na Automotodromu Brno se nepřestalo závodit ani s koncem hlavní okruhové
sezóny. Uplynulý víkend patřil Enduro sprintu, který pořádá Českomoravská
asociace motocyklového sportu. Terénní premiéru na Masarykově okruhu si
nenechalo ujít 260 jezdců.
Ačkoliv
se samotný závod odehrával na plochách mimo dráhu, do prvního kola jezdci vyrazili
symbolicky přímo ze startovního roštu. „Z kal...