2010 Fury

vydáno 27. 1. 2009, text pt, foto Honda

V New Yorku se představil další zástupce segmentu chopperů. Svěží vzhled, který nic nenapovídá o příslušnosti ke značce Honda, by bylo chybou zapřít. Však také pozitivní ohlasy na sebe nenechaly dlouho čekat.

2010 Honda Fury takřka ovládla mezinárodní výstavu motocyklů v New Yorku. Nový chopper od japonského výrobce si brousí zuby na takové ikony, jakými jsou například americké stroje od Harley - Davidson. Fury má být připravené na nástup do prodeje v USA již na jaře tohoto roku. Brzy tak bude jasno, jak se Honda popasovala s rolí vyzyvatele na nejnáročnějším trhu s choppery na světě.

Kolik trumfů stihli inženýři a designéři od Hondy během vývoje nahromadit? V první řadě se hraje o vzhled, v případě nového Fury se nejčastěji skloňují slova jako agresivita spojená s vytříbeností a čistotou tvarů, která se snoubí s jistým odrodilstvím od zbytku nabídky Hondy. Právě inovativní vzhled by mohl přilákat novou klientelu, která doposud kvůli „hondímu“ designu vybírala u konkurence. Efekt samozřejmě může být i opačný. Po technické stránce má novinka také co nabídnout. Z prvních zveřejněných snímků je možno obdivovat pohonné ústrojí a umělecký počin zároveň - třináctistovku o dvou válcích do V, které svírají úhel 52 stupňů. Motoru jsou vlastní 3 ventily na válec. O tolik potřebné chlazení se stará kapalina. Převodovka byla obdařena pěti stupni. Hondu s nejdelším rozvorem nese jednadvacetipalcové přední kolo s úzkým profilem pneumatiky, silně kontrastující se zadním obutím. Oba hliníkové ráfky s pohlednými, dlouhými loukotěmi, které mohou být za příplatek lakované, jsou standardně doplněny bohatě dimenzovanými kotoučovými brzdami. Čistý pohled na stroj dotváří sbíhající se chromované koncovky výfukového potrubí společně s nízko umístěným sedlem, které se mistrně podařilo zakomponovat do jednotící linky vycházející ze zadního blatníku, pokračující přes již zmíněné sedlo a drobnou, do výšin směřující nádrž a končící malým, stylovým reflektorem. Zajímavostí je, že jediným místem vyhrazeným pro firemní označení modelu a jméno značky je zadní blatník. Vytříbenému stylu tak muselo vyklidit pozice i tradiční křídlo na palivové nádrži. V nabídce bude figurovat pět nových odstínů laku: lesklá a matná stříbrná, černá, burgundská fialová a světle modrá.

Podle Hondy byl koncept Fury již od počátku zaměřen na vytvoření nekompromisního chopperu, který doposud u Hondy scházel. Aby však nový motocykl slibům dostál a poskytoval ony neopakovatelné zážitky, bylo zapotřebí začít při vývoji od nuly a nespoléhat na předešlé modely a poznatky spojené s jejich konstrukcí a výrobou. Fury je ojedinělým výtvorem v rámci celé produktové řady Hondy a má ztělesňovat představy o ideálním chopperu - tak praví tiskové oddělení značky při oficiální prezentaci. O případném uvedení na evropské trhy se však prozatím mlčí.



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...