Rozhovor s Casey Stonerem

vydáno 8. 3. 2011, text mc, foto Repsol YPF

Letos podruhé dostává slovo nová akvizice továrního týmu Repsol Honda, Australan Casey Stoner.

Casey, to, co jsi předvedl v Malajsii během posledního dne testování, bylo jednoduše něco úžasného...

Den předtím jsme si v podvečer říkali, že během posledního dne jsme schopni zajet čas pod dvě minuty. V Sepangu je obvykle nejlepší doba k rychlým časům hned po ránu, ale já se během prvních kol naopak nikdy necítím stoprocentně. Dávám přednost snaze dosáhnout nejrychlejšího času na konci dne. Nakonec jsme se rozhodli nasadit měkké pneumatiky a pokusit se jako první dostat čas pod dvě minuty. Upřímně řečeno, ani jsem se při těch povětrnostních podmínek nedomníval, že už pak bude pouze jeden další jezdec, který se pod dvě minuty dostane. Dráha totiž byla v optimálních podmínkách pro dosahování těch nejrychlejších časů. Musíme být s tou prací spokojení, bylo to velmi dobré.


Katar je pro tebe zvláštní závod, už jsi tam několikrát vyhrál. Jak vidíš start do letošní sezony?

Jsem velmi vzrušený, protože jsme najezdili hodně testovacích dní, ale stále to není ono, protože před startem sezony nejezdíme na několika různých okruzích. Nemáme tedy tolik informací z různorodých profilů okruhů. Nicméně závody se blíží a já jsem zvědavý, jak se nám s tímto týmem bude dařit. Uvidíme, jak se srovnám s motorkou na dráze a hlavně uvidíme opravdu, jak na tom kdo je. Myslím, že tam bude víc jezdců, kteří budou bojovat o přední místa, takže bude zajímavé sledovat, kdo vyhraje první závod.


Jaký je tvůj názor na Grand Prix Kataru a její rozšíření na čtyři dny?

Nelíbí se mi to. Je to velmi náročné, protože v době, kdy tam musíme jezdit, jsou na dráze obtížné podmínky. Je tam chladno a velké vlhko. Vše je nepředvídatelné. Osobně bych byl radši, kdybychom tam startovali v dřívějších hodinách. Navíc jezdit Grand Prix čtyři dny je velmi dlouhé. Pro mne to není ideální, ale nakonec je to pro všechny stejné, takže co nám zbývá než udělat to, co musíme.


Ty a Dani jste v předsezónních testech ukázali obrovskou sílu, ovšem co myslíš, bude letos každý silnější?

Myslím, že ano. Viděl jsem spoustu jezdců, kteří podstoupili větší riziko a najednou z toho vytěžili daleko víc. Je to rázem daleko vyrovnanější, protože více jezdců pomýšlí na vítězství. Oni cítí, že jsou blíže k pódiu, a to je motivuje. Jdou do daleko většího rizika než předtím. Myslím, že letos uvidíme daleko víc vzrušující závody než v minulosti.


Myslíš si, že je Honda o krok před svými soupeři?

To je těžké říci. Pochopitelně jsme spokojení s tím, co pro nás Honda od testu ve Valencii udělala. Je to velký pokrok. Dani a já jsme trochu před ostatními, ale až do prvního závodu je těžké cokoliv v této záležitosti říkat. Momentálně jsme spokojeni s tím, co nám Honda dává. Musíme se ujistit, že vše bude pracovat i v závodech.


Po testech jsi hovořil o problémech se spojkou a motorovou brzdou, jak to vypadá nyní?

Je těžké posoudit, zda problém vzniká ve spojce nebo elektronickém ovládání. Motorka se hodně chvěje, když najíždí do zatáček. Je proto těžké pozdě brzdit, protože motorka je v tu chvíli nestabilní. Během dvou posledních testů jsme na tom usilovně pracovali. Trochu jsme to zlepšili, ale stále to není dost dobré. Musíme tomu věnovat více času. Pérování momentálně používáme loňský standard. Jednou jsme testovali nové vidlice 2011, ale s nimi jsme měli problémy a necítili se na nich dobře. Musíme počkat a udělat definitivní rozhodnutí, jaké vidlice na motorce používat. Každopádně potřebujeme k rozhodnutí ještě nějaký čas.


Myslíš, že i letos uvidíme na vrcholu stejné čtyři jezdce, nebo budou v popředí změny?

Očekávám nějaké překvapení, ačkoliv jsem to čekal i vloni a nakonec byli vpředu opět stejní čtyři jezdci. Jsem si jist, že vepředu bude Dani a Jorge. Ovšem rychle se zlepšuje Andrea a také Simoncelli. Zvětšit seznam jmen v popředí může i Ben Spies. Valentino může být na první závod připravený, ale asi budeme muset trochu počkat. Jsem si ovšem jist, že tam bude další nečekaný jezdec, který bude jezdit v popředí.




Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...