Stíhačka s číslem 84

vydáno 17. 7. 2011, text TZ, foto jakubkornfeil.com

„Kubajz“ i jeho tým se tak mohl po odmávání závodu nejslabší kubatury v mistrovství světa těšit ze tří bodů do tabulky. Jeho samotného ovšem těšil předvedený výkon v závodě, který sice začal s drobnými problémy, nicméně byl úspěšně završen.

Jakub Kornfeil: „Na to, kde jsem stál, nebyl start vůbec nejhorší. Dokázal jsem se posunout o dost míst vpřed, jenže na velkém sjezdu z kopce jsem zaregistroval, že se mi z motorky podivně kouří, a tak jsem raději zmáčknul spojku a „pustil“ pár soupeřů. Zprvu jsem se domníval, že se to znova zadřelo nebo že mám prasklý chladič a závod tak pro mne skončil. Ukázalo se však, že se s tím dá jet a byť jsem nevěděl, o co se jedná, pokračoval jsem dále v honbě za ztracenými pozicemi. I proto jsem na tom tedy byl po prvním kole vlastně hůře než na samotném startu. Jednu chvíli jsem si dokonce myslel, že jsem snad úplně poslední, ale byl jsem „jenom“ třicátý druhý. Pak jsem však začal svou stíhačku, která se zasekla na osmnáctém místě, kdy už pole jezdců bylo na členité trati hodně roztrhané. Když bylo zhruba deset kol do konce, měl jsem již na dohled skupinku, ve které se bojovalo o poslední body, a já moc chtěl neodjet ze Sachsecu s prázdnou a za dalších zhruba pět kol jsem byl již její součástí a bojoval jsem s těmi, co v ní jeli. Pak mi z boxu ukázali, že už jsem na bodech a já rozhodně nechtěl udělat v závěru žádnou chybu, i když jsem jednu při brzdění na cílové rovince vyrobil, což mne jenom ujistilo o tom, že zbytečný risk a já bych zůstal s prázdnou. Příčina toho kouře z přední části motorky se po závodě ukázala zcela banální. Když mechanici včera měnili chladič, tak se tam dává taková karbonová destička a o tu při každém sjezdu při brzdění přední kolo štrejchalo, čímž se to vlastně pálilo. Vědět to, tak bych asi jel někde jinde, ale co už teď. Myslím, že můžu být hodně spokojený, protože „proletět“ se polem soupeřů o 19 příček vpřed se asi jen tak nevidí. Pravda však je, že kdyby nebylo pádu v posledním kole, tak bych byl patnáctý, ovšem můj týmový kolega ve snaze porazit Španěla Martina, jej opravdu „porazil“. Oba skončili v kačírku a já tak vezu domů po celkem dobré stíhačce tři body, kterých si moc cením, i když lituji stále včerejší kvalifikace, protože vše by mohlo být jinak, neboť mi Sachsenring sedí.“



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...