Stíhačka s číslem 84
vydáno 17. 7. 2011, text TZ, foto jakubkornfeil.com
„Kubajz“ i jeho tým se tak mohl po odmávání závodu nejslabší kubatury v mistrovství světa těšit ze tří bodů do tabulky. Jeho samotného ovšem těšil předvedený výkon v závodě, který sice začal s drobnými problémy, nicméně byl úspěšně završen.
Jakub Kornfeil: „Na to, kde jsem stál, nebyl start vůbec nejhorší. Dokázal jsem se posunout o dost míst vpřed, jenže na velkém sjezdu z kopce jsem zaregistroval, že se mi z motorky podivně kouří, a tak jsem raději zmáčknul spojku a „pustil“ pár soupeřů. Zprvu jsem se domníval, že se to znova zadřelo nebo že mám prasklý chladič a závod tak pro mne skončil. Ukázalo se však, že se s tím dá jet a byť jsem nevěděl, o co se jedná, pokračoval jsem dále v honbě za ztracenými pozicemi. I proto jsem na tom tedy byl po prvním kole vlastně hůře než na samotném startu. Jednu chvíli jsem si dokonce myslel, že jsem snad úplně poslední, ale byl jsem „jenom“ třicátý druhý. Pak jsem však začal svou stíhačku, která se zasekla na osmnáctém místě, kdy už pole jezdců bylo na členité trati hodně roztrhané. Když bylo zhruba deset kol do konce, měl jsem již na dohled skupinku, ve které se bojovalo o poslední body, a já moc chtěl neodjet ze Sachsecu s prázdnou a za dalších zhruba pět kol jsem byl již její součástí a bojoval jsem s těmi, co v ní jeli. Pak mi z boxu ukázali, že už jsem na bodech a já rozhodně nechtěl udělat v závěru žádnou chybu, i když jsem jednu při brzdění na cílové rovince vyrobil, což mne jenom ujistilo o tom, že zbytečný risk a já bych zůstal s prázdnou. Příčina toho kouře z přední části motorky se po závodě ukázala zcela banální. Když mechanici včera měnili chladič, tak se tam dává taková karbonová destička a o tu při každém sjezdu při brzdění přední kolo štrejchalo, čímž se to vlastně pálilo. Vědět to, tak bych asi jel někde jinde, ale co už teď. Myslím, že můžu být hodně spokojený, protože „proletět“ se polem soupeřů o 19 příček vpřed se asi jen tak nevidí. Pravda však je, že kdyby nebylo pádu v posledním kole, tak bych byl patnáctý, ovšem můj týmový kolega ve snaze porazit Španěla Martina, jej opravdu „porazil“. Oba skončili v kačírku a já tak vezu domů po celkem dobré stíhačce tři body, kterých si moc cením, i když lituji stále včerejší kvalifikace, protože vše by mohlo být jinak, neboť mi Sachsenring sedí.“
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...
-
Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
Brno
– Na Automotodromu Brno se nepřestalo závodit ani s koncem hlavní okruhové
sezóny. Uplynulý víkend patřil Enduro sprintu, který pořádá Českomoravská
asociace motocyklového sportu. Terénní premiéru na Masarykově okruhu si
nenechalo ujít 260 jezdců.
Ačkoliv
se samotný závod odehrával na plochách mimo dráhu, do prvního kola jezdci vyrazili
symbolicky přímo ze startovního roštu. „Z kal...