Kuba Smrž o závodech v USA

vydáno 1. 6. 2010, text TZ, foto Ducati

Po nadějných výsledcích v trénincích a kvalifikacích zastavila Kubu Smrže v samotných závodech technika.

Race 1
První závod, poměrně dobrý start a téměř vzápětí se za motocyklem našeho jezdce objevil hustý dým a Jakub musel odstoupit. Závody jsou někdy vážně nespravedlivé.
"Povedl se mi skvěle start, ale bohužel už na rovině, než jsme dojeli do první zatáčky, bylo znát, že motorka nejde. Držel jsem se zhruba kolem 8. místa, ještě jsem vůbec nevěděl, že mi motorka kouří a zhruba v půlce kola jsem začal cítit olej a po chvili si všiml vlajky, že musím zastavit. Tím pro mě závod skončil. Informace od šéfmechanika je poškozená vačka. Do druhého závodu bylo možné dát do mé oblíbené motorky motor, který jsme včera vyndali a musel bych jet na druhé, ale jdu do rizika, že se motor z druhé motorky dá do té mé oblíbenější, na které se mi jede líp a budu bez náhradní motorky."
Race 2
Do druhého závodu Kuba opět perfektně odstartoval, ale ještě než dojel do první zatáčky, předjelo ho mnoho soupeřů. Po startu tedy Kuba jezdil na jedenáctém, později dvanáctém místě a víceméně celý závod bojoval ve velké skupině o sedmé místo. Jeho velké souboje s Byrnem a Fabriziem se však nedočkaly rozuzlení, když mu tři kola před cílem opět vypověděl službu motor. Závody umí být opravdu kruté.
"Dnešek ani nemá cenu komentovat. Po první jízdě mechanici narychlo přehodili motor z druhé motorky. Na startu jsme ještě aspon narychlo a provizorně nastavili, co se dalo, a rozhodně jsem nečekal, že konec bude podobný jako v první jízdě. Povedl se mi start, než jsme dojeli do první zatáčky, mě překvapivě předjelo asi 5 lidí a v 3. zatáčce jsem si ještě škrtnul o Haslama, což mě stálo další místa. Pak jsem se snažil v rámci možností bojovat o co nejlepší umístění, ale motorka měla celý závod 110 stupňů a nejela. Každou zatáčku jsem vyjížděl těsně za někým a před další zatáčkou už jsem byl zase tak daleko, že jsem nemohl předjíždět. Aby toho nebylo málo, tak mi to z ničeho nic 3 nebo 4 kola před cílem chcíplo. Praskl rozvodový řemen. Nedá se ale nic dělat, to jsou závody a teď už musím přemýšlet jen nad dalším závodem v Misanu. Každopádně mě to mrzí, po parádních dvou tréninkových dnech se pak pokazí, co může."


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...