Poslanci jednali o budoucnosti GP České republiky
vydáno 29. 3. 2011, text TZ, foto RZ
O budoucnosti české Grand Prix se již delší dobu spekuluje. Podle ředitelky automotodromu Ivany Ulmanové letošní ročník ohrožen není, ovšem zalistovací poplatek do letošního kalendáře šampionátu ve výši 70 milionů korun není dosud pokrytý.
"Po loňské sezoně hospodaříme se ztrátou. Pokud se nám nepodaří získat dotaci ve výši 50 milionů korun, budeme muset sáhnout do našich rezerv. A potom vyhlásit likvidaci společnosti, neboť bychom neměli od září na platy našich zaměstnanců," nastínila Ulmanová katastrofický scénář, který by znamenal zánik mistrovství světa silničních motocyklů v Brně. Část zalistovacího poplatku pro letošní rok musí být uhrazena v červenci a další po mistrovství světa v září.
Zatím dostali brněnští pořadatelé příslib finanční podpory ve výši 20 milionů korun od ministra školství Josefa Dobeše a mají také dotaci od Jihomoravského kraje a města Brna. Tato částka ale nestačí. "Proto jsme se obrátili na poslance s žádostí o pomoc. Náklady na pořádání závodu Grand Prix se vyšplhaly na 150 milionů korun," dodala Ulmanová. Brněnský okruh má s pořádající společností Dorna uzavřenou smlouvu na mistrovství světa do roku 2013 a Ulmanová by ráda kontrakt prodloužila s výhledem na nejbližších pět let.
Dnešní schůzku s poslanci a vedením okruhu svolal jihomoravský hejtman Michal Hašek. "Všichni jsme se shodli na tom, že máme zájem, aby zůstala Grand Prix v Brně. To vyžaduje najít podporu ze státního rozpočtu. Dohodli jsme se, že budeme při snaze získat další finance spolupracovat v rámci kontaktů jednotlivých poslanců s ministerstvy průmyslu a obchodu, dopravy, místního rozvoje a školství a pokusíme se otupit hrany u ministerstva financí," konstatoval Hašek, jenž chce společně s poslanci najít dlouhodobé řešení podpory mistrovství světa silničních motocyklů.
"Chceme pozitivně vytvořit tlak na to, aby brněnský závod zůstal v seznamu podpory akcí ve střednědobém horizontu tří až pěti let. Pokud by totiž Grand Prix v Brně skončila, bylo by to zřejmě navždy. Návrat by znamenal uhradit mnohonásobky současného zalistovacího poplatku," dodal Hašek, který poukázal na to, že když je stát ochoten věnovat částku 100 milionů korun na MS v biatlonu, měl by pomoci i MS motocyklů.
Pokud by se motocyklový šampionát v Brně přestal konat, znamenalo by to i ochuzení státní pokladny. "Grand Prix Brno je značka. A byla by škoda, kdybychom o ni přišli. Pouze na DPH přináší tento závod veřejnému rozpočtu zhruba 120 milionů korun. Pokud by se závod neuskutečnil, byl by příští rok deficit jihomoravského kraje přes sto milionů korun. V době krize nechceme prohloubit ztrátu našeho hospodářství," upozornil stínový ministr vnitra a poslanec za ČSSD Jeroným Tejc.
"Brněnská Grand Prix je jednou z rozhodujících akcí v rámci turistického ruchu na jižní Moravě. Ale není jedinou akcí v České republice. Měli bychom najít vyváženost podpory sportovních akcí v celé republice," poznamenal poslanec Jan Husák z TOP 09.
Jihomoravští poslanci se sejdou za tři týdny, kdy vyhodnotí úkoly, které si ve snaze o zabezpečení podpory brněnského MS motocyklů dnes zadali.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...