Jak vypadá stav motorů v MotoGP?

vydáno 2. 7. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Nejméně motorů zatím použila Honda, zatímco největším kandidátem na start z pitlane je Suzuki a Loris Capirossi.

Jednou z nejzásadnějších změn pro letošní sezonu královské kubatury byla změna pravidel o počtu použitých motorů - týmy mají pro každého jezdce povoleno použít pouze šest agregátů na celých osmnáct závodů.

Jak vypadá současná situace s motory v jednotlivých týmech?
 
Nejlépe si vede japonská Honda. Každý z celkem tří oficiálních jezdců HRC (Pedrosa, Dovizioso s Simoncelli) použili na svých motocyklech doposud pouze dva motory. Dani odjel celé čtyři závody s jedním motorem a následující dva s druhým, zatímco Marco a Andrea odjeli první polovinu dosavadních šesti závodů s prvním a zbytek s druhým agregátem. U netovárních jezdců Hondy (Aoyama, Melandri a De Puniet) vypadá situace také velmi dobře. Všichni z těchto jezdců doposud použili stejně jako tovární jezdci dva motory, třetí motor již od továrny dostali, ale doposud nebyl nasazen. Fakt, že Honda zatím použila pouze dva motory, umožňuje továrně ještě letos nasadit minimálně jednu nebo dokonce i dvě další vývojové verze.

U Yamahy použili zcela odlišnou strategii. Lorenzo, Spies a Edwards dostali k dispozici zatím každý po třech motorech a na každém z nich odjeli dva závody. U Yamahy se na rozdíl od Hondy pravděpodobně počítá s menším vývojem během sezony, protože už "spotřebovala" tři motory na jezdce.

O něco horší je situace u italské Ducati. Hned tři jezdci (Stoner, Hayden, Barberá) na boloňském motocyklu již ztratili jeden z šesti motorů. Stoner jeden motor odepsal při nehodě v Kataru (motor byl buď proražen, nebo došlo k přetočení). Hayden viděl smrt svého motoru v Assenu a Barberá musel jeden motor odstavit také po nehodě.

Zcela jinak vypadá stav u týmu Pramac. Espargaró odjel tři závody s jedním motorem, další dva s druhým a třetí motor použil poprvé v Assenu. Jeho týmový kolega Mika Kalio absolvoval celých pět závodů s jedním motorem, má k dispozici tři agregáty a z toho jeden nebyl doposud použit.

Největším kandidátem na první start z pitlane je tým Suzuki. U týmu modrých už použili čtyři motory v šesti závodech. Nejhorší vyhlídky má Loris Capirossi, jeden z jeho motorů vypověděl službu v Mugellu a druhý tým pravděpodobně také již nepoužije. O něco lépe vypadá situace u Bautisty, ale jen proto, že Bautista musel kvůli zranění ramene vynechat závod v Le Mans.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...