Dovizioso představuje okruh Mugello

vydáno 3. 6. 2010, text Jiří Nykodým, foto Honda

Domácí matador Andrea Dovizioso nám představuje jízdu na toskánském okruhu.

Andrea Dovizioso okomentoval jedno kolo na okruhu Mugello.
 
Cílová rovinka
Jednou ze specialit okruhu Mugello je to, že ještě před nájezdem do první zatáčky je zde lehká změna směru jízdy. Do této pasáže přijíždíte v rychlosti kolem 330 km/h a jakmile uberete plyn nebo se lehce dotknete zadní brzdy, tak vás přední kolo vyhodí. V tomhle místě je velmi obtížné udržet motorku v tak vysoké rychlosti pod kontrolou, protože před ostrým brzděním vás čeká malá změna směru jízdy, to zvyšuje adrenalin.
 
1. zatáčka
Zatáčka „San Donato“ je velmi obtížná, protože trať je zde skutečně široká a to umožňuje volbu mnoha různých stop. Přijíždíte do ní ve velmi vysoké rychlosti, nájezd je z kopce a výjezd je do kopce.
 
2. a 3. zatáčka
Po projetí sekce do kopce vás čeká první šikana pojmenovaná „Poggio Secco“, je to velmi problematická oblast, protože tlumiče motocyklu jsou zde ve velké kompresi. Zároveň je zde také mnoho nerovností na trati, které způsobují vibrace motocyklu. Tuto sekci potřebuje projet čistě a udržet vysokou rychlost uvnitř zatáček.
 
4. a 5. zatáčka
Zde je druhá šikana zvaná „Materassi“ a „Borgo San Lorenzo“, je pomalejší a je v ní mnohem jednodušší najít ideální stopu.
 
6. a 7. zatáčka
Nájezd do sekce „Casanova - Savelli“ je z kopce, je to historické místo na trati a je zde vždy nejlepší atmosféra. Na toto místo dojíždějí lidé z fanklubu s velkým předstihem a po celý víkend si to místo brání. Samotná zatáčka je obtížná šikana, protože zde brzdíte z kopce, což je vždy náročné. Stále ještě v klesání musíte změnit směr a na výjezdu ze zatáčky se už musíte připravit na nájezd do další zatáčky „Arrabiata 1“.
 
8. a 9. zatáčka
„Arrabiata 1 a 2“ jsou dvě z nejkrásnějších a zároveň také nejobtížnějších zatáček na okruhu a zároveň také v celém kalendáři mistrovství světa. Do „Arrabiaty 1“ najíždíte v klesání a uprostřed zatáčky již začíná stoupání. Poté najíždíte ve velmi vysoké rychlosti do zatáčky „Arrabiata 2“, což je snad nejkrásnější zatáčka v celém šampionátu. Najíždíte tam naslepo, do kopce a je zde velmi vysoký obrubník, přes který nemůžete přejet. Zároveň ale musíte intuitivně otevřít plyn, protože stále nevidíte konec zatáčky. V tomto místě je velmi těžké jet rychle.
 
10. a 11. zatáčka
Po změně směru najíždíte do další šikany „Scarperia - Palaggio“, kde musíte při průjezdu udržet vysokou rychlost a zároveň si dávat velký pozor na nerovnosti na trati, které dělají vše ještě náročnějším.
 
12. zatáčka
Po nájezdu do klesání přichází zatáčka „Correntaio“, velmi dlouhá zatáčka na pravou ruku, kde se musíte držet na vnitřku, protože klesání trati vás stále tlačí ven. Na výjezdu již musíte myslet na nájezd do další zatáčky.
 
13. a 14. zatáčka
„Biondettis“ je velmi obtížná zatáčka, velmi rychlá s mnoha nerovnostmi, které vás pronásledují až do poslední zatáčky.
 
15. zatáčka
„Bucine“ je možná jedna z nejtěžších zatáček na okruhu, protože je na levou ruku a nájezd i celá zatáčka je stále z kopce, dokud nevyjedete na cílovou rovinku. Tuto zatáčku musíte projet dobrou stopou, protože výjezd z této zatáčky ovlivní vaši maximální rychlost na velmi dlouhé cílové rovince.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...