Abraham doplatil na problémy s motorem

vydáno 20. 6. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Únik oleje z motoru motocyklu Karla Abrahama zavinil jeho pád v posledním kole.

Program Grand prix tentokrát zahájila třída Moto2, aby vzhledem k hodinovému časovému posunu na britských ostrovech vůči zbytku kontinentu mohla královská třída MotoGP odstartovat v tradiční době. Karel Abraham si v sobotní kvalifikaci zajistil čtvrtou řadu na startu a chtěl svůj letos zatím nejlepší výsledek využít i v nedělním závodě. Jenže v dopoledním warm upu přišly technické problémy. Oficiální motor Honda 600 při zařazené pětce a šestce se nechoval normálně a navíc opět přestala fungovat elektronika. Žádost o výměnu motoru nebyla ale akceptována. Geo Technology, která se stará o oficiální motory Honda 600, pouze vyměnila elektroniku. Karel tak na start nastupoval s vědomím, že je otázkou, zda vůbec do cíle dojede. V první polovině to přesto vypadalo dobře. Pak ale z motoru začal unikat olej, který stříkal na zadní kolo a Karel měl co dělat, aby se vůbec udržel na motocyklu. Přesto se pohyboval kolem sedmnácté pozice. Ještě v předposledním kole byl za Todem a Gadeou, ale na bod si už nesáhl. V esíčku dostal highsider, po něm tam zřejmě na olejové skvrně z jeho motoru skončili i Baldolini a Hernandez a ještě předtím Talmácsi. Při pádu si Karel bohužel naštípl loni operovanou navikulárku v zápěstí. Zda bude startovat za týden v Assenu, je nyní otázkou.   
 
Karel Abraham po závodě řekl: „Je to smůla, třetí nezaviněný pád v této sezoně. Přitom až do poloviny závodu to vypadalo celkem dobře. Jezdil jsem kolem sedmnáctého místa a držel se ve skupince, kde byl i vedoucí jezdec šampionátu Elías. Jenže pak mi začala klouzat noha na stupačce a špatně se mi řadilo. V té chvíli už unikal z motoru olej a stříkal na zadní kolo, které klouzalo hlavně v levých zatáčkách. Snažil jsem se dojet, ale v posledním kole jsem dostal highsider. Společně se mnou tam ale spadlo víc jezdců, zřejmě na oleji, který unikal z mého motoru. Talmácsi, který tam skončil na zemi o kolo dřív, se zlobil, ale my jsme na problémy s motorem po warm-upu upozornili. Motor je zaplombovaný, nic s tím udělat nemůžeme, jen požádat o výměnu. Tu nám ale odmítli. Přitom jsme motor po Silverstonu vraceli a dostaneme nový. Bohužel jsem si při pádu naštípl navikulárku v místě, kde ji mám ještě sešroubovanou z loňska. Po závodě jsem šel na vyšetření do mobilní kliniky doktora Costy a ten řekl, že to k operaci není a že uvidíme v příštím týdnu. Takže ze Silverstonu odjíždíme podle plánu rovnou do Assenu, ale jestli budu startovat příští sobotu, to se teprve uvidí.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...