Triumph 2014: America, Speedmaster a Thunderbird v novém

vydáno 5. 11. 2013, text Prochy, foto Triumph

Mimo výše uvedených modelů přináší Triumph i speciální edici Tigera 800XC. Nejvíce však zájemce potěší úpravy motocyklů z řady Cruiser. Výrobce nešetřil doplňkami...

America

Motocykl America s motorem o objemu 865 cm3 prezentuje výrobce jako nejpřístupnější model ve třídě klasických cruiserů. Tradiční paralelní vzduchem chlazený dvouválec vyprodukuje skromných 61 koní v 6800 otáčkách, ale s hmotností stroje 250 kilogramů nemá kupodivu tenhle svalovec žádný problém. Výrobce se tak mohl zaměřit na úpravy, které ještě vice podtrhují linie klasického motocyklu. Na vzhledu najdeme změny ve formě výraznějšího žebrování na motoru a pochromovaný kryt spojky a řetězu. Novinkou je i leštěný kryt akumulátoru. Po praktické stránce určitě ocení jezdec přidání větších ploten s větším brzdovým pedálem a řadicí pákou ve stylu “pata-špička”. Stejně tak potěší gumové chrániče na nádrži v místě dotyku kolen jezdce. Výrobce pak jako na všech ostatních modelech namontoval nové výfuky s lepším zvukem. Pokud by i tyto úpravy byly málo, může majitel volit ze široké škály oficiálního příslušenství, které například obsahují nižší sedlo, opěrku spolujezdce, brašny nebo větrný plexištít. Dostupné barevné varianty jsou Metalická černá Phantom Black nebo dvoubarevná červená Cinder Red/ Morello Red.


America LT (Light Touring)

Ve stylu "řídítka dozadu a nohy dopředu" si můžete pořídit model nesoucí název America LT, schopnějšího cestovatele při zachování klasického vzhledu třídy cruiser. O pohyb vpřed se zde stará stejný motor jako u modelu America, takže i zde máte k dispozici točivý moment 72 Nm již na hodnotě 3300 otáček. Přenos síly dále zajišťuje pětistupňová převodovka a o brzdicí moment se starají dvoupístkové brzdiče Nissin. Šasi motocyklu America LT je totožné se standardní Americou, obsahuje stejně robustní ocelový trubkový páteřový rám, ocelovou kyvnou vidlici, 41mm vidlici Kayaba s leštěnými ocelovými kryty a dvě zadní jednotky s nastavitelným předpětím rovněž od výrobce Kayaba. Pneumatiky mají rozměry 130/90R16 vpředu a 170/80R15 vzadu. Nízká výška sedla pouhých 690 mm zajišťuje snadnou manipulaci na místě a ve spojení s komfortnějším polstrováním také pohodové cestování. Hliníkové plotny s demontovatelnými protiskluzovými deskami najdeme i zde. Na daleké trasy nemůže chybět ani vysoký větrný štítek, který lze snadno odmontovat, a boční nepromokavé kožené brašny. Spolujezdec pak ocení novou opěrku. Americu LT lze pořídit v jediné barevné kombinaci Pacific Blue / Sapphire Blue.


Speedmaster

Ani Speedmaster nepřijde zkrátka, ovšem zde se jedná hlavně o menší designové úpravy a stále zde dominuje 19” přední kolo s jedním brzdovým kotoučem. Speedy je osazen nízkým 690mm sedlem, které společně s širokými řídítky zajišťuje komfortní a intuitivní jízdní pozici. Žebrování motoru a nové výfuky jsou jedny z mála věcí na tomto motocyklu, která nejsou v černém lakování. Ostatní úpravy mají zvýraznit agresivní vzhled, takže v černé barvě najdete rámeček a parabolu předního světlometu. Rovněž tak řídítka, brzdový pedál a řadicí páku. I samotná kola a rozeta nebyly černé ušetřeny, stejně jako kryt airboxu a chladič oleje. Nakonec už moc míst nezbývalo, a tak se stříkly i zadní pružiny a držáky zadního blatníku. Dostupné barevné varianty jsou Phantom Black a Matt Graphite/ Matt Black a i zde je možno vybírat z řady doplňků.


Thundebird Commander

Nový Thundebird zvýšil objem motoru na 1699 cm3 a jeho dva válce tak nyní disponují 151 Nm točivého momentu v 3550 otáčkách. Nejsilnější paralelní dvouválec na světě nese obrovské kované písty se čtyřmi ventily na každý válec, které vyprodukují 94 koní v 5400 otáčkách. Upravena byla i geometrie řízení s novým trubkovým páteřovým rámem. Ovládání Commanderu je dále vylepšeno podvozkem, za který by se nestyděly ani sportovnější stroje. Vyznačuje se 47mm krytými vidlicemi Showa, pětistupňovým nastavením předpětí zadních tlumicích jednotek Showa s optimalizovanými pružinami, čtyřpístkovými brzdiči Nissin na 310mm plovoucích kotoučích vpředu a jedním brzdičem Brembo a 310mm kotoučem vzadu. Šestistupňová převodovka přenáší výkon řemenem. Sedlo jezdce z dvouvrstvé pěny bylo speciálně vytvarováno rozšířením po stranách a bederní opěrkou k maximálnímu komfortu i po celodenní jízdě. Thunderbird Commander je také osazen plotnami z chromovaného vysokotlakého hliníkového odlitku s vyměnitelnými protiskluzovými destičkami a nastavitelnou řadicí pákou “pata – špička”. Široká řídítka jsou nakloněna dozadu pro přirozenou pozici rukou, zatímco elektrické kabely jsou vedeny vnitřkem řídítek pro lepší a uhlazenější vzhled. Pohledy bude přitahovat i masivními vrchními leštěnými brýlemi, leštěnými ocelovými kryty předních vidlic, dvojitými předními světlomety a LED koncovým světlem. Z praktických doplňků jmenujme samovypínatelné ukazatele směru, 22litrovou palivovou nádrž s přístrojovou deskou, která zahrnuje analogový tachometr, palivoměr, LCD displej zobrazující dojezd na zbývající palivo v nádrži, dvě denní počítadla, počítadlo ujetých kilometrů, hodiny a vše je pohodlně ovládáno tlačítkem na řídítkách. ABS je na tomto modelu standardem. Svalnatý design v kombinaci s širokými pneumatikami o rozměrech 140/75-17 vpředu a 200/50-17 vzadu si tak právem zaslouží název Commander. Barevné variant jsou Lava Red / Crimson Sunset a Phantom Black / Storm Grey.


Thunderbird LT (Light Touring)

Stejně jako je tomu v případě dvojice modelů America a America LT, i zde jde o cestovnější verzi modelu Thundebird. Motor 1699 cm3 s širokým rozsahem točivého momentu, a technika s geometrií podvozku je totožná se základním modelem. Pozměněny však byly pneumatiky, které jsou nyní o rozměrech 150/80-16 vpředu a 180/70-16 vzadu na drátěných ráfcích s bílými radiálními pneumatikami. Další položky, které přicházejí s LTéčkem, zahrnují pár demontovatelných kožených brašen s vodotěsným vnitřkem a ručním držákem pro přenášení, 12V zásuvku, přídavná bodová světla a větrný štít vyrobený z 4,5 mm tlustého vícevrstvého polykarbonátu pro minimalizaci vibrací. Štít je pevně připevněn pružinovými držáky a při odemčení motocyklu může být během chvíle sejmut. Ergonomie se vyznačuje pohodlným sedlem s větší vrstvou pěny a bederní opěrkou pro maximální pohodlí. Seznam designových prvků, které se zde liší od základní verze, zahrnují chromované detaily na hlubokých blatnících, kolem větrného štítu a na brýlích. Dále tu najdeme bílé lemování sedla, zadní blinkry ve stylu retro a dvě ručně malované linky na dvoubarevné nádrži a blatnících. Thundebird LT si budete moci zakoupit v kombinaci barev Caspian Blue / Crystal White nebo Lava Red / Phantom Black.


Tiger 800XC Special Edition

Speciální edice čím dál populárnějšího modelu Triumph Tiger 800XC se nese v duchu designových úprav. Technika tříválcového 799cm3 motoru zůstala stejná. Ocelové šasi je také shodné a 45mm přední upside down vidlice s dlouhým zdvihem a 21” drátěným předním kolem je předurčeno k jízdě terénem. ABS je na tomto modelu standardem a lze jej vypnout. I zde si může jezdec nastavit pozici řídítek i výšku sedla a široká škála originálního příslušenství umožňuje přizpůsobit si motocykl přesně vašim potřebám. Na první pohled vypadá nový černý lak Volcanic Black jako obyčejná černá, ten však na slunci odkryje červený metalický odstín. Ve spojení s červeným rámem a vnitřkem kokpitu vyvedeným v matné vínové barvě Diablo Red nemá tato speciální edice chybu. Černé lakování řídítek, tepelného krytu koncovky výfuku a madel pro spolujezdce už jen podtrhují odlišnost tohoto modelu od základní verze.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...