EICMA 2015: Nesmrtelná Suzuki SV650 v nové verzi

vydáno 25. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Suzuki

Je to neuvěřitelné, ale tenhle naháč je na trhu již od roku 1999. A ani teď se zdaleka nechystá do důchodu.

Tahle motorka je jednoznačně přírodní úkaz. Oukej, v porovnání s životním cyklem Jawy 350 je to teprve dorostenec, ale na japonskou motorku, navíc na mainstreamovou, žádnou raritu, je to prostě k neuvěření. Byla tady v minulém století, je tu pořád a ještě dnes to bude pěkné svezení.

Motorek s rodokmenem sahajícím do minulého milénia sice najdeme povícero, jenže v mnoha případech jde akorát o stejné jméno. To SV650 je jiný případ. Jedinou modernizaci prodělalo v roce 2003, kdy dostalo velmi ostré hrany, a od té doby na něj nebylo sáhnuto! Před šesti lety akorát přibyl sourozenec Gladius.

Novinka se vrací zpátky ke kořenům a působí mnohem lehčím dojmem. Design se zjednodušil, nádrž s podsedlákem dostaly nové tvary a zase tady máme pěknou motorku. Neohromuje žádnými masivními USD vidlicemi, hliníkovou kyvkou a radiálními brzdami, nýbrž technikou, která vždycky fungovala a fungovat bude.

Důležité je, že motorka nezhubla jenom opticky. Proti předchozímu modelu se Suzuki podařilo esvéčko odtučnit o 8 kg, což je opravdu hodně velká porce tuku. A co víc, motorářům se z šestpáďa podařilo vydolovat další tři koně!

Tahle zpráva by nebyla až tak výjimečná, kdyby nešlo o motor plnící normu Euro 4. Teoreticky by to mělo být naopak, zpravidla s přísnějšími normami výkony klesají, ovšem agregát SV, pocházející ze "starých dobrých poctivých dob", má ještě své rezervy.

Další dobrou zprávou je, že se podařilo motor ještě více zkultivovat. Dostal totiž dvě svíčky na válec, díky čemuž mu to lépe pálí, a má asistenta pro lepší práci v nízkých otáčkách, který se hodí při popojíždění v kolonách. A hodit se bude hlavně začátečníkům, kteří ocení také velmi nízké sedlo pouhých 785 mm nad zemí. SV650 je prostě pořád tady a při síle!

VanVan 200

Příběh VanVana je hrozně podobný esvéčku s tím rozdílem, že tahle motorka snad nikdy modernizovaná nebyla. Je tady, no, jakseto, asitak, no prostě dlouho. To byla taková doba, kdy se takovéhle motorky stavěly - plážové vozítko se čtrnáctipalcovou bambulí o šíři 180 mm vzadu, nesmrtelná technika, sedlo 770 mm nízko. Z dnešního pohledu Scrambler.

Kdysi dávno byla v nabídce dvoustovka, ale v posledních letech v Evropě byla dostupná akorát stopětadvacítka. Nyní se dvoukilo vrací a potěší nejen lepším zátahem než dváca, ale hlavně vstřikováním, na obsluhu o tolik jednodušším než karburátory.

GSX-R1000 Concept

Milovníci modrobílých superbiků (ačkoli tenhle zrovna je spíš modro-žlutý) už mohou začít střádat. V Miláně Suzuki představila, prozatím jen jako koncept, nové Gixxero, které přijde napřesrok.

A podle všeho se fakt máme na co těšit. Suzuki se vrátila do MotoGP, kde se jí daří nad očekávání dobře, a veškerou techniku teď hodlá využít v GSX-R. Je konec surovým strojům, novinka dostane kompletní moderní elektroniku včetně obousměrného quickshifteru, a navrch Suzuki ještě přihodí variabilní časování ventilů. Z popelky královnou?



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...