Yard Built 2017: XSR700 dvou tváří!

vydáno 4. 4. 2017, text David M. Bodlák, foto Yamaha, 就就龍 Photographs

Začala nám nová sezona a projekt Yard Built fabriky Yamaha vstupuje do dalšího dějství, a to hnedka na druhou, když Winston Yeh z Rough Crafts postavil ne jednu, ale rovnou dvě motorky z jedné!

Tchajwanská RC není mezi staviteli ani v programu Yard Built žádným nováčkem. Na kontě má tahle firma již několik parádních kousků, ovšem je to poprvé, kdy se někomu povedlo v rámci tohoto jedinečného programu vypustit dva stroje naráz. Vlastně jde o dva samostatné kity – café racer „The Corsa Scorcher“ a dirt trackový scrambler „The Soil Scorpion“, které jsou jednoduše a řádově v n��kolika desítkách minut přehoditelné, což je naprosto geniální. A geniální se zdá fabrice tří ladiček pravděpodobně i sám Winston Yeh. „Je to první double-style custom, který jen dokazuje, jak moc je model XSR700 všestranný,“ komentuje tento počin Cristian Barelli, marketingový koordinátor Yamaha Motor Europe.

Podstatné je, že XSR ani v jednom případě neztrácí svou duši a použitelnost, jakou dává původní sériový model. Ostatně za skvělý základ tuhle sedmistovku považuje i sám Winston. „Miluju ten trubkový rám i poměr výkonu a hmotnosti, který je v případě tohoto stroje naprosto perfektně vyvážený. S nově designovaným kratším podsedlákem, jež je lehce vyměnitelný, není ani potřeba cokoliv řezat.“ To je koneckonců docela podstatný detail, jelikož přesně tohle právě pravidla projektu Yard Built zakazují. A celé to přitom začalo tak prostě… „Nemohl jsem se rozhodnout, jestli dát clip-on řídítka a postavit z XSR café racera, nebo dát rovná řídítka a udělat z toho tracker. Nakonec jsem si řekl, proč neudělat obojí formou samostatných body kitů, ať si zákazník sám vybere a nakombinuje, co jemu bude nejbližší. Proto ty dva stroje…“

Na předku byly použity USD vidle z R1, brzdová soustava je z nabídky Beringer, přičemž do kotoučů se zakusují ostré radiální šestipístky. Zajímavý je plně laditelný podvozek X2E od Shark Factory s dálkovým digitálním ovládáním. Jeho výhodou je snadné přenastavení ze silničního set-upu na offroadový. Pro café racer Winston použil ultra lehká karbonová kola Rotobox a sportovní řídítka dodala firma Gilles Tooling. Jestli vám přišla povědomá otevřená Akrapovič koncovka, tak vězte, že je to ten krásný tuningový lauf ze superbiku R1.

Naproti tomu scrambler je postaven na lehkých kovaných kolech od Wukawa Industry. Řídítka jsou ruční výroba a koncovka je opět od pana Akrapa, jen tentokráte modifikovaná titanová roura, původem určená na tento model. Vzduch do sání filtrují voděodolné Sprint Filter a oba stroje pak dostaly vlastní Faster XSR body kit, neboli celokarbonovou kapotu typu monokok, ukrývající malou hliníkovou nádrž. Další díly nesou loga MS Pro (stupačky, ovladače) a samozřejmě Rough Crafts, přičemž dva různé laky má na svědomí firma Air Runner Custom Paint.

Co se nám však líbí, je skutečnost, že Winston těmito dvěma verzemi neskončil. Vzal totiž první produkční vzorek a postavil si z něj ještě jednu motorku, kterou nazval The Flying Phantom. Stockové díly z R1, páčky a nádobky Beringer, gripy od Motogadget, CNC lampa, titanová koncovka MS Pro, zadní pružení od Gears Racing, karbonová kola Rotobox a street hooligan byl hotov!



Diskuze k článku

jendys 25. 4. 2017
No ten "bahňák" nevim nevim.....

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...