Pierre Terblanche odešel od Ducati

vydáno 29. 12. 2007, text LZ, foto RZ

Ředitel Ducati Design Pierre Terblanche opouští po sedmnácti letech Ducati. Terblanche vlastní své designérské studio, ve kterém by se podle vlastního vyjádření chtěl nadále věnovat jiným projektům. Rád by prý pracoval i na něčem jiném, než jsou motocykly, možná na designu lodí a námořních č...

Ředitel Ducati Design Pierre Terblanche opouští po sedmnácti letech Ducati. Terblanche vlastní své designérské studio, ve kterém by se podle vlastního vyjádření chtěl nadále věnovat jiným projektům. Rád by prý pracoval i na něčem jiném, než jsou motocykly, možná na designu lodí a námořních člunů.
Pierre Terblanche se narodil roku 1956 v Jižní Africe. Po studiích designu na Royal College of Art v Londýně pracoval pro Volkswagen v německém Düsseldorfu, kde měl na starosti design interiérů VW a v letech 1986 a 1989 mu byl svěřen projekt VW Polo. V roce 1989 ale Terblanche přešel k Ducati Rimini, kde po dva roky pracoval na designu motocyklu Paso a na faceliftu modelu 888 pod vedením geniálního Massima Tamburiniho. V roce 1994 přešel do Cagiva design centra Morazzone Varese, kde vytvořil modely Ducati Supermono a Cagivu Canyon 600. V roce 1997 byl jmenován ředitelem firemního designu Ducati. Jeho první prací na nové pozici byl Supersport 900, následovala neoklasická MHE900, první motorka, která se úspěšně prodávala přes internet. Ta byla představena v roce 1998 na Intermotu v Mnichově. V roce 2003 na Tokio Motor Show byla představena Terblancheho řada sportovních klasických showbiků Sport Classic. Přestože továrna neměla zprvu žádné plány tento model vyrábět, kvůli všeobecně pozitivnímu celosvětovému přijetí se rozhodla jít se Sport Classicem do výroby, a to hned ve všech třech verzích. Pod Terblanchovým vedením vznikly dále modely Cagiva 900 Gran Canyon, Ducati Multistrada, Ducati ST2, ST3, 999, Ducati 1000 a jako poslední, mimořádně podařený Hypermotard.
Jenže otázkou zůstává, nakolik je Terblanchův odchod pro Ducati skutečnou ztrátou. Hodně jeho výtvorů bylo totiž přijímáno s velkou dávkou kontroverznosti. Ducati byla dokonce svého času bombardována žádostmi typu „ať už toho Terblanche konečně někdo vyhodí“. Asi nejvíc je kritizována jeho Ducati 999, jejíž design se podstatnou měrou podepsal na špatných prodejních výsledcích tohoto důležitého modelu, přestože po technické stránce byla 999 oproti 916 obrovským krokem vpřed.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...