Tovární jezdci Hondy na TT i v jiné stáji

vydáno 27. 3. 2017, text David M. Bodlák, foto Team Mugen

Že se letos Guy Martin vrací na TT po boku Johna McGuinnesse v týmu Hondy na nových Firebladech, už víme kolik týdnů. Ovšem teprve nedávno se ukázalo, že oba jezdci spolu na jeden závod také převléknou barvy a pustí se na Mountain Course v sedlech elektrických superbiků!

Vlastně to vyšlo najevo minulý týden při představení nového stroje Mugen Shinden Roku (Roku znamená šestý – jako šestý start na TT) pro jednokolový závod TT Zero, který se na ostrově Man jako součást legendární Tourist Trophy jezdí již od roku 2010. John McGuinness je již mazákem na těchto japonských e-závoďácích, jelikož Mugen ho angažoval při svém debutu v roce 2012 a od té doby se jim povedlo získat dvě druhá místa a pak dvě vítězství. A třebaže vloni se Johnovi až tak nedařilo (vyhrál to za Mugen Bruce Anstey), letos tým pomýšlí opět na úspěch, a to v pozměněné sestavě, když se vedle Johna postaví na start jeho týmový kolega Guy Martin. Oba patří na ostrově Man mezi hodně zkušené jezdce a japonský tým si dal na přípravě strojů záležet, přičemž se netají tím, že by letos už konečně rád pokořil hranici 120 mil na jedno kolo. To se ostatně mohlo povést již předloni, kdyby si John nehrál s čudlíky a nastavením stroje, jelikož kvůli přehřívání v techničtějších pasážích používá tento superbike slabší dešťovou mapu, se kterou ale John omylem odstartoval a chvíli mu trvalo, než na to přišel. Tenkrát mu pokoření hranice uteklo o pět vteřin!

Mugen Shinden Roku (šestý) pro TT Zero 2017
Mugen Shinden Roku (šestý) pro TT Zero 2017
Vítězný Mugen Shinden Yon (čtvrtý) na TT Zero 2015 pilotovaný Johnem McGuinnessem

Motorky jsou připraveny na testování, které začne již příští měsíc, přičemž ani Guy Martin nebude ve světě elektrik úplným zelenáčem. Má za sebou zkušenost z roku 2015 z TT na elektrice Victory. Jen bude asi záležet, jak mu Shinden sedne. Na pohled jsou obě závodní motorky lehce pozměněné a nejvíc se zapracovalo na nových kapotách. Ty jsou nyní užší a ostřejší, jinak technicky jsou stroje hodně podobné těm loňským, vyjma softwaru. Výkon 161 koní a 210 Nm na nějakých 248 kg by ale na pokoření rekordu mohl stačit. Někteří už dokonce tipují, zda-li bude první Jonh či Guy, kdo překoná ne 120, ale rovnou 125 mil v hodině! A že Honda pustí své jezdce i do jiné stáje? On je Mugen tak trochu s Hondou spojený. Značku Mugen (v japonštině „neomezený“) totiž založil v roce 1973 syn Soichira Hondy, Hirotoshi. A právě Hirotoshi je po smrti otce v roce 1991 největším akcionářem impéria…



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...