Tady je Desmoland

vydáno 25. 7. 2013, text Jan Rameš, foto Ducati

Návštěva jakékoli fabriky je pro mě vždycky svátkem. Jedna věc je na motorce jezdit, a druhá vidět, jak vzniká od prvního šroubečku po poslední plastík.

Když se řekne Boloňa, vybaví si každý Čech těstoviny s typickou červenou omáčkou. Ovšem pro motorkáře má toto místo jediný význam, zde se vyrábějí motocykly Ducati, stroje typické svým sportovním charakterem a desmodromickým rozvodem. A my jsme se byli italským mechanikům dívat pod ruce.


Rozesmálo mě, když jsem si všiml, že přes ulici naproti továrně z okna jednoho bytu visí žlutá vlajka VR46, asi nějaký provokatér. Názory na Valentinovo účinkování v rudém angažmá se u zástupců Ducati různí, ale celkově vzato to na mě působí, že by spousta lidí z továrny do toho okna s vlajkou nejradši hodila kamen. Inu, Italové.


Navštívili jsme poměrně nové muzeum - ovšem plné závodních legend, ať už to byl stroj Paula Smarta, nebo kompletní řada superbiků či speciálů z MotoGP, a taky psacích strojů a radiopřijímačů. Věděli jste, že právě těmito produkty začala Ducati v roce 1926 svou existenci?

Další zajímavosti z muzea i z továrny už najdete v ČMN 15, které vychází 25. července.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...