Honda NM4 Vultus

vydáno 23. 3. 2014, text Prochy, foto Honda

Překvapující horká novinka od Hondy není žádný koncept. NM4 Vultus je téměř hotový motocykl a první kusy se na trh dostanou ještě letos!

Po nepříliš úspěšném modelu DN-01, který je s novým modelem hodně podobný, se Honda opět rozhodla posunout budoucnost nadosah. Designově, ale i technicky výjimečný model Vultus má být strojem pro každý den. Něco mezi skútrem a silničním motocyklem. Výrobce se vrací zpět ke kořenům s odkazem na moderní japonskou kulturu.


Slovo Vultus je latinského původu a znamená tvář nebo výraz. A výraz Vulta je opravdu nepřehlédnutelný. Honda si od nového modelu hodně slibuje. První futuristický stroj DN-01 představený před lety příliš nezaujal a zřejmě bylo pro takový stroj ještě brzy. Napodruhé by to mohlo vyjít. Mladý designerský tým, který pracoval na DN-01 a který u tohoto stroje vycházel z kreslených seriálů Anime a Magna, měl zde za úkol nakreslit zcela novou koncepci, a to pro mladé nekonvenční zákazníky vyrůstající na sociálních sítích. Výrobce chce Vultus prodávat po celém světě, avšak jak moc úspěšný bude, ukáže až čas. Má se však jednat o technicky výjimečný motocykl, který však bude výjimečný i cenou, proto se nepředpokládá výrazný zájem v menších zemích, například i v České republice. Náš dovozce tedy nebude tento model oficiálně nabízet. Prioritou bude japonský a americký trh.


Futuristický vzhled stroje nevybrala Honda náhodně, důvodem pro takový design je i použitá technika. Začněme ale popořadě. Pozice sedla je jako na cruiseru, motocykl je dvoumístný a zadní sedlo lze sklopit do polohy pro spolujezdce nebo nastavit jako opěrku řidičových zad. Samozřejmostí je pak nastavení obou sedel do několika poloh, kdy základní výška sedla řidiče je 650 mm.


Výrazná přední kapotáž s nastavitelným předním štítem společně se zpětnými zrcátky zabírají na šířku úctyhodných 933 mm. Toto číslo je však opodstatněné, neboť po obou stranách kapotáže najdeme velké úložné prostory, a to pro 1 a 3 litry. Všudypřítomné kapoty mají v sobě zabudované blinkry, které stejně jako ostatní osvětlení stroje mají technologii LED diod. Navíc samotný přístrojový panel obsahuje až 25 barevných odstínů podbarvení, které se mění dle jízdního režimu. Velikost nádrže je 11,6 litru, ale při udávané spotřebě od 2,5 litru na 100 km lze najet na jedno natankování téměř 500 kilometrů.


Srdcem tohoto stroje je řadový osmiventilový dvouválec o objemu 745 cm3 s dvojspojkovou automatickou převodovkou DCT s šesti rychlostmi. Ani tady nechybí plně automatický režim D a sportovněji střižený mód S, který se drží jednotlivých převodových stupňů o kousek déle a neřadí v nízkých otáčkách. Maximální výkon je 41 kW v 6250 a krouťák 68 Nm v 4750 otáčkách. Nosnou částí je ocelový rám společně s přední vidlicí o průměru 43 mm a zadním odpružením Pro-Link, velkými kotoučovými brzdami a netradiční kombinací ráfků - vpředu 18palcové kolo s pneumatikou 120/70, vzadu 17palcové kolo s pneumatikou o rozměru 200/50. Provozní hmotnost je pak 245 kg. V základu je motocykl vybaven systémem ABS. Zájemce o tento motocykl bude moci dokoupit boční kufry a na výběr bude pouze barevná varianta matná černá nebo bílá.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...