H-D 2016: další dva nové modely. Temné a s motory Screamin´ Eagle

vydáno 28. 1. 2016, text Jan Rameš, foto Harley-Davidson

Sportka vám vyjít nemusí, ale vsaďte si na časy, kdy H-D představí nové modely, a jste boháči. Po letních velkých premiérách vždy v zimě přijdou další malé novinky. Teď jsou dvě a nesou název Low Rider S a CVO Pro Street Breakout.

Low Rider S

V létě Harley přišel se zbrusu novou řadou motocyklů. Tedy, ne že by ke Sportsterům, Dynám, Softailům a spol. přibyly další, ale stejně, jako se určité motocykly řadí mezi Dark Custom, tak tady máme ��adu S. Do té doposud patřily dva Softaily, Slim a Fat Boy, a nyní se rozšiřuje o Dynu.

Původní Low Rider a tenhle nový eskový, to jsou naprosto odlišné písničky. Ta první pojednává o chromu, rukách vysoko a letní pohodě, a ta druhá se mračí na svět a dělá ze zadní gumy smažené hranolky. Aby ne, když průvodním znakem řady S je velký motor Screamin´ Eagle Twin Cam 110! Přeloženo do evropštiny, plnotučná osmnáctistovka se 156 newtonmetry, o dvacku víc, než má standardní "stotrojka"!

Velký motor bude akorát jedním lákadlem, eskový Nízký jezdec (to je ale blbé označení, ještě že v angličtině to zní tak vzletně) jich má totiž v rukávu spoustu. Daly by se shrnout do skupin "vzhled" a "jízdní vlastnosti". U některých ale nevíte, do které z těch skupin vlastně patří. Například otevřené sání Screamin´ Eagle Heavy Breather nebo černé výfukové potrubí 2-2, jako má Fat Bob, namísto té jedné roury od Liazky ve standardním modelu. Nebo jiné zadní tlumiče i přední vidlice Premium Ride. Vzhled, nebo jízda? Tempomat nebo zesílená spojka ovšem jasně patří do druhé kategorie.

A vzhled? Hm, jednodílné sedlo, dragsterová řídítka, malá kapota nad světlem, ta černá barva se zlatými doplňky a netradičně ztvárněným logem na nádrži... Kde jsme to už viděli? Už je to dávno, ale podobnost by se našla - nový Low Rider S má být takovým malým vzpomínkovým aktem na café racer XLCR z roku 1977!

CVO Pro Street Breakout

Kdo má dobrou paměť, ten si jistě vzpomene, jak svůj život začal sice nepraktický, nicméně naprosto nezaměnitelný a všechny okolní zraky přitahující Breakout. Jasně, ještě než přišel standardní model, živnou půdu mu udělal CVO Breakout! A i když se říká, že do jedné řeky dvakrát nevstoupíš, v Harleyi jsou opačeného názoru.

Jenže tenhle CVO je dost jiný než ten chromovaný zabiják očních nervů. Označení Pro Street naznačuje, že tady se bude dragsterovat. A taky že jo. Velký motor Screamin´ Eagle 110B, otevřené sání, antihoppingová posílená spojka, kýl pod motorem a malá kapotka, to jsou základní prvky. K nim přidejte ještě menší přední kolo, devatenáctipalcové místo původní jednadvacítky (240 mm vzadu samozřejmě zůstává), USD vidlici namísto klasiky a nový lak nazvaný Smoke Satin Chrome, který prý dosud nebyl nikdy na žádné motorce použitý, a máte motorku, která je od původního CVO i standardního Breakoutu dost odlišná. Jestli ji chceme? Jak se můžete tak hloupě ptát...



Přečtěte si také

Další novinka 2016 od H-D: model Roadster  19. 4. 2016  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...