VIDEO: German-Stuntdays 2016

vydáno 19. 10. 2016, text David M. Bodlák & Tomáš "Fox" Vorel, foto archiv Foxe

Jedna z největších stunterských akcí v Evropě se odehrála letos v červenci na starém vojenském letišti v Německu – German-Stuntdays 2016. Máme tu video a také vyprávění jednoho z našich zástupců – Mr. Foxe!

O Czech Stunt Day jste již slyšeli, polský mistrák by mohl být rovněž každému známý, ovšem o German-Stuntdays zase tak úplně všichni neví, přitom se letos konal již desátý ročník. A akce je to mega (reportáže vycházely pravidelně v německém Fighters magazínu). Celovíkendová party, spojená s vůní benzínu a hlavně spálených gum se koná na ploše starého vojenského letiště u města Zerbst, Sachsen-Anhalt na severovýchodě Německa. Je to festival, ve kterém se předvede více než 100 kaskadérů z celé Evropy, vzduchem létají freestylisté a další peklo na zemi se odehrává pod koly driftujících aut, quadů a motokár. Naši kluci tam už byli několikrát a letošní výprava čítala pět kusů – Mirek Sporťák Frey, Adam „Special“ Peschel, Kuba „Pes“ Kykal, Jára Janovský a Tomáš „Fox“ Vorel. Zatímco první čtyři borci jsou na naší stuntriderské scéně víceméně známé firmy, Foxe si třeba já pamatuji jen ze Slušovic, kde jsem byl naposledy, no to už je hodně let. A tak mě zajímalo, jak celou akci viděl právě on…

„Letošní přípravu bajku jsem jako každý rok nepodcenil a s rozborkou začal hned po Vánocích. Bohužel druhá fáze vzhledem k mé lenosti už takový spád neměla. A protože jsem největší český stuntridingový svátek Czech Stunt Day ostudně absolvoval v hledišti místo na jevišti, akci German-Stuntdays jsem si stanovil jako deadline. Odjezdu předcházelo pět probdělých nocí v dílně a den před odjezdem ve 23.50 stál bajk, ještě s lepicím lakem některých částí, připravený k nalodění. Velký dík patří vrchnímu českému tunérovi stuntových motorek Pepošovi z Pepoš moto, potažmo czechstuntparts. Teď už jen zbývalo přečkat čtyři hodiny spánku a devět hodin v práci a plnej kotel směrem na západ.“

„Ode mě na letiště Zerbst, kde se tenhle adrenalinovej fesťák koná, to je půl tisíce kilometrů, 380 z toho ale po dálnici. Kromě akutního nebezpečí smrti z unudění je cesta dost v pohodě. Nabral jsem závoznici a po šesti hodinách monotónního střídání patníků dorazil na místo. Byl pátek 23.00 a my přijeli do slušně rozjetý party. Ve stanovém (dodávkovém) městečku každých pár metrů štěkal omezovač, pálila se zadní guma a slušně se pařilo. Oficiální program běží až v sobotu, předchozí noci ale panuje docela anarchie. Švýcaři přijeli starým autobusem a měli vlastní technostage i s lasershow. Zbytek české grupy už tam byl od rána. Adama Speciála Peschela jsem zastihl zrovna v momentě, kdy po výměně motoru přímo na místě uklízel poslední vercajk. Padlo pár piv a ani nevím, jak se mi v tom bordelu kolem podařilo usnout. Ráno docela v pohodě, šli jsme prozkoumat okolí. Když dorazíš potmě do neznámého prostředí, všechno to ráno vypadá úplně jinak, než se ti to v noci zdálo. Stanové městečko a tréninková plocha jsou oddělený od divacký zóny a ostrýho placu zábranama. Ochranka celkem funguje, o své věci se nemusíš extra bát. Koukáme na cizí bajky a musím říct, že motorky postavený u nás jsou na dost slušný úrovni. V Německu na letišti se vyskytují asi tři typy motorek. Úplný hujdy určený k pálení gum. Pak jsou to standardně obitý bajky, na kterejch se hodně trénuje. A pak je tam sorta, která má v bajkách nasypáno. Značkový komponenty ze států, celokapoty, polepy. Ti jezdí houby a hlavně hodně pózujou, páč mají strach s takhle drahým bajkem fláknout o zem. Celá tahle akce je braná jako velkej sraz s tím, že je tam pár vložených soutěží. Tradičně stoppie, circle no limit, last man standing, atd. My se přihlásili do exhibiční soutěže týmů. Speciál během prvních deseti minut trenálu udělal převodovku na motoru, přehozeném v noci, což bylo dost na prd, jelikož měl z Německa namířeno rovnou do Anglie na závody. No a my ( já, Sporťák, Pes a Jára), co jezdíme Hondu a nemůžeme se tak vymlouvat na techniku, jsme začali vymýšlet, co ukážeme. Nějaký synchro a pak každej chvilku.“

„Bajk mi fungoval na jedničku, horší to bylo s mojí fyzičkou. Doslova minutu před našim výstupem doběhl Speciál, že mu nějaký místní blázen půjčí na závod svoji Kawu, za podmínky, že fotky ukáže doma manželce a bude tvrdit, že je to on. Rychlá porada a hurá na plac. Synchro bez pádu, pak já. Vzhledem k nekompromisní průpravě mi za minutu vykvetly ruce a já udělal místo kolegům. Jára a Pes zajeli dost slušný jízdy a ty dvě paka Speciál se Sporťákem tam udělali hotové peklo. Byli k nezastavení a našich osm vyhrazených minut na exhibici trvalo tak dvacet. Půjčená vylítaná Kawa dostala takový karate, že se jí o tom musí zdát ještě teď. Utrhli jsme druhej flek, i když prakticky první, protože jednočlennej tým podle mě není tým (první Mike Jensen a třetí Dennis Jansen).“

„Kromě stuntu tam taky po place lítaj baworáky bokem, freestylisti vzduchem a trialisti po všem, jen ne po zemi. Všechno točí kamerou Chaos Doris a taky típci na gopro i z dronu. Jsou tam bajkeři z celý Evropy a taky pár holek. Nejvíc je asi vidět Mai Lin, která se jako kaskadérka umí prodat nejlíp.“

„Večerní program není nepodobný jiným srazům. Hudba, stage, po sobě se plazící holky. Vyhlášení vítězů, děkovačka, pozvání na příští rok a kalba až do rána. Vejlet super, jen musíš počítat s tím, že sociální zázemí je až na toiky docela bída. Koupat se prej dá v nějakým wellnesu nedaleko přímo na pásku na ruce, ale komu by se tam chtělo. Stánky s jídlem jsou k dispozici jen v sobotu a pouze do setmění. Pak zdrhnou. Párty stánek naštěstí do rána jede, i když na naše poměry je tam docela draho. Během dne je na place velkej kamion Icon, kde se můžeš komplet oháknout a stánek s trikama, mikinama a kšiltovkama GSD je tam taky. Maj toho tam fakt hromadu a zájem je enormní. Kdo nechá nákup na večer jako já, má prd.“

„Ranní odjezd byl v klidu, žádný kontroly od polizei. Speciál odjel o něco dřív, protože jel do Anglie přes Prahu kvůli motoru. My ostatní jsme jeli jako karavana pomalu domů. Výborná věc na takovýhle hromadný cestování jsou vysílačky, škoda že jsme je neměli. Jinak celej sraz hodnotím dost kladně. Výskyt blbů minimální, nuda nehrozí, němčina výhodou. Celý mě to nakoplo do dalšího trénování, abych tam zas příště neudělal ostudu.“

German Stuntdays 2016:
Nejdelší stoppie
1. Matija Podhraški 103 m (125 m Practice! )
2. Andreas Halcour 90 m
3. Randy Rider 69 m

Best show
1. Mike Jensen 75 b
2. Team Czech 74,5
3. Dennis Jansen 74

Nejrychlejší wheelie
1. Matija Podhraški
2. Josh Turner
3. Randy Rider

No Limit Circle
1. Jure Križman
2. Mike Jensen
3. Randy Rider

Last Man Standing
1. Jure Križman
2. Axel Winterhoff
3. Randy Rider


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...