Marek Lichtenberg editace článku

MotoLife je na světě

Dnešní svět ovládají sociální sítě. Zprávy se zkracují do jedné věty s fotkou a uživatelé jsou doslova zahlcováni obrovským množstvím informací, bez kterých by mohli spokojeně žít. A pak jsou tu ještě nadšenci, kteří se pokouší přinášet seriózní motorkářské zpravodajství na svých webech, ale mají to čím dál těžší a nedokážou té kvantitě zpráv sociálních sítí dost dobře konkurovat. Cílem MotoLife je pokusit se tohle změnit.

Přiznávám bez mučení, nemám sociální sítě rád, a to z více důvodů. Nezajímá mě, co má kdo právě na talíři, kolik má domácích mazlíčků nebo dětí, jak si zrovna užívá u moře nebo na horách, co si včera koupil, co dostal pod stromeček, nezajímají mě uprchlíci, výzvy, politická nebo motivační hesla a rady pro lepší život, ani nechci vidět trpící zvířata po silvestrovských oslavách. Ale chápu, že pro jiné může být tato rozmanitost lákavá.

Dalším specifikem sociálních sítí jsou závody ve sbírání přátel, fanoušku a lajků. Redakce, firmy i jedinci dávají na FB nebo Instáč až 5 příspěvků denně, aby získaly nové fanoušky a neupadly tu v zapomnění. Každý nabírá přátele ve velkém, aniž by je osobně znal a nemálo uživatelů lajkuje doslova vše co jim přijde pod ruku. K čemu je tohle dobré? Kam se vytratila lidskost? Mám rád reálný život, reálné přátele a své soukromí si hlídám, protože to patří mě a nikomu jinému.

Jak ale tyto dva zcela rozdílné světy spojit? Základní myšlenka sociálních sítí v zásadě není špatná. Je přece fajn, když mě kamarád upozorní na nějaký zajímavý článek, když doporučí nějakou službu nebo výrobek se kterým je spokojený. Jenže právě tahle filozofie se z Facebooku kvůli publikovacímu a lajkovacímu šílenství zcela vytratila. I proto vzniká MotoLife.

MotoLife je motorkářský informační a zpravodajský web inspirovaný sociálními sítěmi, na kterém by ale nemělo platit pravidlo, že kdo má víc přátel nebo lajků vyhrává. Od toho je tu Facebook 😊 Při vývoji MotoLife hledáme cestu, jak se mohou motorkáři, firmy nebo kluby dobře prezentovat i bez desítek příspěvků. Chceme zprostředkovávat motorkářům zajímavosti, které komunita dokáže poskytnout, ale bez ohledu na „lajky“ a „přátele“. A hlavně chceme tyto informace nabídnout všem motorkářům, bez ohledu na to, zda mají, nebo nemají na MotoLife založený svůj účet.

Jestli se nám to podaří nebo nepodaří záleží nejvíc na vás, motorkářích! Uvítáme, když se s námi zapojíte do díla, i jen formou nápadu nebo připomínky k vylepšení. MotoLife je teprve na startu, a to co aktuálně umí je jen zlomek toho co by měl umět v budoucnu. Ale jestli se chceme dostat do cíle, je čas vyrazit

Autor: Marek Lichtenberg, 19. ledna



Kam dál

  • Výstava Harley-Davidson v Galerii Vaňkovka v Brně
  • Upoutávka Motorbike 1-2/2020
  • Zlaté oko představuje deset nejlepších motoristických fotografií roku 2019